Yazılım Sektörü için 5 Adet Kapsamlı Dijital Pazarlama ve Satış Önerisi

Dijital dönüşüm çağında, yazılım şirketleri rekabet avantajı elde etmek ve sürdürülebilir bir büyüme yakalamak için pazarlama stratejilerini doğru bir şekilde yapılandırmak zorundadır. Özellikle dijital pazarlama, yazılım sektöründe faaliyet gösteren şirketler için hayati önem taşımaktadır.

Bu yazımızda, yazılım firmalarının dijital pazarlama stratejilerini nasıl optimize edebileceklerine dair ipuçlarını ve en etkili yöntemleri inceleyeceğiz. Güçlendirilmiş web sitesi çalışmaları, sosyal medya kullanımının önemi, müşteri yolculuğunun inşası, müşteriyi ve çalışanları dijital pazarlamaya dahil etme ve iş ortaklığı sistemleri gibi konuları ele alarak, yazılım şirketlerinin dijital dünyada başarılı olabilmeleri için gerekli adımları detaylandıracağız.

1- Güçlendirilmiş Web Sitesi Çalışmaları

Herhangi bir yazılım şirketinin satış personeli, müşterilere hizmet veya ürünleri anlatırken aktardığı duygu ve bilgileri nasıl yansıtıyorsa, yazılım şirketlerine ait web siteleri de bu duygu ve bilgiyi aynı şekilde yansıtmalıdır.

Bu bölümde doğru web sitesi mimarisi inşa etme, doğru web sitesi içeriği üretme ve lead generation odaklı yaklaşımdan bahsedeceğiz.

Yazılım şirketlerinin düştüğü en büyük hatalardan biri, web sitelerinin ürünü doğru anlatamamaları ve alt hizmet detaylarını doğru bir şekilde vermemeleridir. Yazılım şirketleri için çok basit olan bir entegrasyon, özellik veya servis, müşteri adayı için o yazılımı seçme sebebi olabilir. Bu sebepten dolayı, yazılım şirketleri ürün veya hizmetlerine ait yapacakları web sitelerinde doğru bir bilgi mimarisiyle hareket etmelidirler.

Yazılım Sektörü için Doğru Web Sitesi Mimarisi Nasıl İnşa Edilir?

Web sitesi bilgi mimarisi, her şirketin web sitesi kurarken başlangıçta yapması gereken bir çalışmadır. Web sitesi mimarisini çıkarırken web sitesinde olması gereken sayfaların listesini de çıkarmış olursunuz. Aşağıda yazılım şirketleri için hazırladığımız örnek bilgi mimarisini inceleyebilirsiniz.

Bilgi mimarisini oluşturduktan sonra içerik üretiminin yapılması gerekmektedir. İçerik üretimi yapılırken yapılan hatalardan biri de sadece metinsel içerik üretip birkaç görsel ile bu içerikleri desteklemektir. Yazının en başında yazdığımız gibi, ürünlerinizi sahada satan veya pazarlayan ekip üyeleriniz nasıl bir izlenim sunuyorsa, web sitenizin de buna yakın bir izlenim sunması gerekmektedir.

Doğru Web Sitesi İçeriği Nasıl Üretilir?

Her sayfada ürün veya hizmetleri anlatan içerikleriniz sadece metin olmamalıdır. Peki web sayfalarınızı nasıl zenginleştirebilirsiniz?

  • A. Video: Web sitenizi ziyaret eden kişiler hangi sayfada ise o sayfadaki özellik veya hizmetleri detaylıca anlatan bir video ekleyebilirsiniz. Bu işlem için masaüstü bir video kurgusu hazırlayacak vaktiniz veya bütçeniz yoksa, ekip üyelerinizden birini anlatırken çekmek de işe yarayacaktır.
  • B. Podcast veya Ses Dosyası: Ürün ve hizmet sayfalarınıza o hizmeti anlatan ses kayıtlarını ekleyebilirsiniz. Video çekimi yaptıysanız o video çekiminin ses kaydını ayrıca alıp Spotify’a ekleyebilirsiniz. Bu işlem sizin için vakit alacaksa, Text to Voice kullanarak Türkçe veya farklı dillerde seslendirme de yapabilirsiniz.
  • C. Uygun Görsel Kullanımları: Ürün veya hizmet hangi sorunu çözüyorsa, o sorunu nasıl çözdüğünüze dair ekran görüntüleri, hedef kitle görselleri kullanabilirsiniz. Hedef kitleniz doktorlar ise, alakasız bir görsel kullanmamanız gerekmektedir. Faydalarınızı adım adım göstereceğiniz kısa infografikler de hazırlayıp ilgili sayfaya ekleyebilirsiniz.

Lead Generation Odaklı Yaklaşım

Yazılım şirketleri, herhangi bir e-ticaret sitesi gibi bir ürün satmadığından, öncelikle ürün veya hizmetleriyle ilgilenen müşteri datasına ihtiyaçları bulunmaktadır. Müşteri datası olarak müşteri adı, soyadı, telefon, e-mail ve şirket bilgisi bu datayı satışa dönüştürmek için ideal bilgilerdir.

Müşteri datasına sahip olmak için ürün, hizmet, blog ve diğer web sayfalarına müşterinin veri bırakmasını sağlamak amacıyla iletişim formları veya bir iletişim formuna yönlendiren banner çalışmaları eklenmelidir.

2- Yazılım Sektörü için Güçlü Sosyal Medya Kullanımı

Yazılım şirketleri, ürün veya hizmetlerini sosyal medya kanalları aracılığıyla tanıtırken hedef müşterilerini iyi tanımalı ve hedef müşterilerine yönelik bir persona çalışması yapmalıdır. Bu persona çalışması, hedef kitlenin yazılım şirketlerinin ürettiği ürün veya servislere neden ihtiyaç duyduğunu ortaya çıkartır. Güçlü sosyal medya kullanımı için sosyal medya hesaplarında paylaşılacak içerik çeşitleri belirlenmeli ve bir sosyal medya takvimi oluşturulmalıdır.

Sosyal medya içerik çeşitleri belirlenmeden önce sosyal medya için içerik stratejisi geliştirilmeli ve fikir inşası gerçekleştirilmelidir. Sosyal medya üç ana sürece sahiptir. Bunlar:

  1. Gönder
  2. Al
  3. Raporla

Gönder süreci, hedef kitleyi sosyal medya üzerinden ikna edecek ve onların dikkatini çekecek fikirler bulmak ile başlar. Daha sonra bu fikirler içeriğe dönüştürülür. Bir fikir birçok içeriğe dönüştürülebilir. Örneğin bir fikir:

  • Youtube videosu
  • Podcast serisi
  • Görsel çalışmalara dönüşebilir.

Al süreci, hedef kitleden gelen yorum ve geri bildirimleri görüp onlarla iletişime geçtiğiniz aşamadır. Raporla süreci ise tüm bu iki süreci raporlayıp sonuçları gördüğünüz süreçtir.

3- Müşteri Yolculuğu İnşası

Bu süreç daha çok CRM sürecine dahil olsa da bu süreçte e-posta, SMS ve bildirim göndermek gibi dijital pazarlama araçlarını kullanırız. Müşteri yolculuğunun başladığı platform web sitesidir. Sosyal medya kanalları web sitesine yönlendiren araçlardır.

Müşterinin web sitesine giriş yaptıktan sonra ürün veya hizmetleriniz ile ilgili bilgi almak için form doldurması veya bir demo talebinde bulunması, bu sürecin başlangıç işaretidir. Bundan sonrasının akıllıca inşa edilmesi gerekmektedir.

Müşteri yolculuğunu inşa ederken müşterinin attığı adımlara karşılık, bir yazılım şirketi olarak sizin atacağınız adımları netleştirmek gerekmektedir.

Örneğin demo talebinde bulunan bir müşteri için nasıl bir iletişim yolu izlenmelidir:

  • Müşteri demo oluşturduktan sonra gönderilecek mail içeriğinde ne yazmalı?
  • Demo talebi sonrası ikinci bir hoş geldin maili gönderilmeli mi?
  • Demo süresi biterken bunun hatırlatması kaç defa yapılmalı?
  • Mail içeriğinde destek merkezine ait link ve destek telefonu yer almalı mı?

Aşağıdaki infografikte basit bir süreç inşa etmeye çalıştık. Bu süreç elbette ürün ve müşteri tipine göre değişebilir. B2B ve B2C tarafında farklı aksiyonlar alınabilir.

4- Müşteriyi ve Çalışanları Dijital Pazarlamaya Dahil Etmek

Yazılım şirketlerinin kendilerini daha iyi ifade etmeleri ve hizmet verdikleri mutlu müşterilerini pazarlama süreçlerine dahil etmeleri gerekmektedir. Bunun için en klasik yöntem, web sitesine müşteri görüşlerini eklemektir. Video tüketiminin giderek arttığı günümüzde, YouTube gibi platformlar aracılığıyla video üreterek bu süreci yönetmek çok daha faydalı ve etkisi güçlü bir hamledir.

Birçok yazılım şirketi, ciddi bir yetenek havuzunu yönetmektedir. Ancak bu yetenek havuzunu yansıtmakta güçlük çekmektedir. Firmanızın yeteneklerine dijital bir ayna tutarak bunları dijital kanallar aracılığıyla göstermek, hedef müşterilerinizi daha kolay ikna eder.

Bunun yanı sıra, müşterilerinize sağladığınız hizmetler veya ürünler hakkında müşterilerinizle birlikte gerçekleştireceğiniz webinar, canlı yayın ve YouTube çekimi gibi çalışmalar oldukça etkili olmaktadır. Müşterilerinizin sizi ve uzman olduğunuz servisleri anlatması, sizin kendinizi anlatmanızdan kat kat daha üstündür.

Bunun en güzel örneklerinden biri de Fabrikod ile yaptığımız YouTube çalışması. Tüm YouTube sürecini yönettiğimiz çalışmada birbirinden eğlenceli ve faydalı videolar üretmiştik.

5- İş Ortaklığı Sistemi Kurmak

Yukarıda yer alan dört maddede dijital pazarlama yöntemleriyle müşteri bulmak ve onu satışa dönüştürecek adımlardan bahsettik. Birçok SaaS şirketi veya yazılım işi yapan şirketin kendine ait satış ekibi bulunmayabilir. Bulunsa bile, daha çok data daha çok satış demektir. Bu yüzden, sizinle aynı hedef kitleye sahip olan firmalarla iş ortaklığı yapmak sizlere ciddi bir müşteri datası akışı sağlayabilir.

İyi bir iş ortaklığı sistemi kurmak için:

  1. Sizinle aynı veya benzer hedef kitlelere hitap eden firmaları belirleyin.
  2. Belirli bir komisyon belirleyin.
  3. Web sitenizde iş ortaklığı sayfası oluşturun ve burada detaylı bilgiler sunun.
  4. Gelen müşteri datasının karışmaması için iş ortaklarının lead girebileceği basit bir panel oluşturun.
  5. İş ortaklarınızı dokümanlar, rozetler, basılı dokümanlar ve dijitalde paylaşılacak görseller ile destekleyin.
  6. Belirli aralıklarda iletişime geçerek heyecanlarını taze tutun.

Dijital pazarlama, yazılım şirketlerinin rekabet avantajını koruyabilmesi ve hedef kitlelerine etkin bir şekilde ulaşabilmesi için vazgeçilmez bir unsurdur. Bu makalede ele aldığımız güçlendirilmiş web sitesi çalışmaları, sosyal medya kullanımı, müşteri yolculuğunun inşası, müşterileri ve çalışanları dijital pazarlamaya dahil etme ve iş ortaklığı sistemleri, yazılım firmalarının dijital dünyada başarılı olabilmeleri için kritik öneme sahiptir.

Doğru stratejiler ve etkili uygulamalarla, yazılım şirketleri hem mevcut müşteri tabanlarını genişletebilir hem de yeni müşterilere ulaşarak büyümelerini sürdürebilir. Dijital pazarlama yöntemlerinin sürekli olarak güncellenmesi ve adapte edilmesi, yazılım sektöründeki şirketlerin gelecekte de başarıyı yakalaması için kilit rol oynayacaktır. Bu rehberi kullanarak, dijital pazarlama stratejilerinizi bir üst seviyeye taşıyabilir ve sektörünüzde öne çıkabilirsiniz.

Yazılım sektörüne özel dijital pazarlama hizmeti almak için  bizimle iletişime geçebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Digibus Kurucusu

Bir yanıt yazın