Sosyal Medya Hesap Yönetimi Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

İnternet günlük ihtiyaçlarımız arasına girdiği günden beri hayatımızda sosyal medya diye bir gerçek bulunmaktadır. Sosyal medya mecralarını günlük olarak kullanmak alışkanlık haline geldi. Sürekli olarak paylaşımları kontrol ediyor veya paylaşım yapıyoruz. Bugün, önemli sosyal medya mecralarını ele aldığımızda, bu mecraları kullanan milyarlarca insanın varlığını görebiliriz. Facebook, Instagram, Twitter, TikTok ve Youtube gibi sosyal medya mecraları dünyanın yarısından fazlasını bünyesinde barındırıyor. Bu da, sosyal medya mecralarında görünürlük çalışmaları yapılmasına ve dijital pazarlamaya olanak tanıyor. Yakın bir zamana kadar sosyal medya kavramı bile bilinmiyorken günümüzde sosyal medya hesap yönetimi diye başlı başına bir çalışma alanı bulunuyor.

Doğal olarak bu alanda profesyonelleşme ve çalışmayı doğru bir şekilde yapmak için birçok noktanın bilinmesi gerekiyor. Doğru bir sosyal medya hesap yönetimi için birçok parametre bulunmaktadır. Bunların eksiksiz yerine getirilmesiyle sosyal medya yönetimi başarılı bir şekilde gerçekleştirilir. Bu yazımızda bazı önemli noktalara değinerek sosyal medya hesap yönetimi yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiğinden bahsedeceğiz.

Hedef Kitle Analizi

Sosyal medyada hitap edilen kitle kanlı canlı insanlardır. Haliyle bu kişilere ulaşırken çeşitli analizler yapılmalıdır. Buna hedef kitle analizi denir. Bir markanın, satış yapmak için açmış olduğu e-ticaret sitesini ele alalım. Bu e-ticaret sitesi için dijital pazarlama faaliyetleri yürütülürken öncelikli olarak müşteri olabilecek kişilere hedefleme yapılmalıdır. Çünkü asıl amaç ürün satışı gerçekleştirmektir. İşte burada hedef kitle analizi devreye giriyor.

Hedef kitle analizinde, kime hitap edileceği, bu kişilerin nerelerde bulunduğu, hangi tür içeriklerle etkileşime geçtikleri gibi birçok soruya cevap aranmalıdır. Alınan cevaplara göre de bir yol haritası çizilmelidir. Yaş, cinsiyet, ilgi alanları, bulunulan mecralar gibi birçok kriteri bulunan hedef kitle analizi oldukça önemlidir. Hedef kitle analizi gerçekleştirerek sosyal medya hesap yönetimi çalışmasının diğer aşamalarına geçilir.

Sosyal Medya Mecra Seçimi

Sosyal medya hesap yönetiminde en önemli aşamalardan birisi mecra seçimidir. Hedef kitle analiziyle elde edilen veriler, hangi mecralarda bulunulacağının da cevabını verir. Bu cevaba göre bulunulması gereken mecralara çalışmalar yapılır.

Örneğin, kadın kıyafetleri satan bir mağazanın Twitter platformuna özel çalışma yapması vakit kaybı olacaktır. Çünkü bu mağazanın internetteki hedef kitlesi Instagram ve Pinterest gibi mecralarda bulunmaktadır. Dolayısıyla, hedef kitle analizinin verdiği veriler, başarılı ve etkili bir sosyal medya hesap yönetimi için çok kıymetlidir.


Mecra seçimi yaparken, kitlenin nerede bulunduğu, hangi içerik türlerine tepki verdiği gibi konular da ele alınmalıdır. Çünkü, sadece görsel içeriklerle etkileşime geçen bir kitle için metin içerikler oluşturmak markaya fayda sağlamayacaktır. Bu içerikler etkileşim almayacak, çalışma tamamen boşa gidecektir. Mecra seçiminde görsel ağırlıklı, video ağırlıklı ve metin ağırlıklı platformlar ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Hiçbir sosyal medya mecrası boş bırakılmamalı ama ağırlık en fazla faydayı sağlayacak mecraya verilmelidir.

Sosyal Medya Dili

Hesap yönetimi yaparken insanlarla etkileşime geçmenin bazı dikkat edilmesi gereken noktaları vardır. Sosyal medya dili bunlardan biridir. Her sosyal medya sitesinin kendisine özgü bir dili bulunuyor. Esprili, ciddi, aksiyona yönelik, ağır dil gibi birçok farklı şekilde bu mecralarda içerikler hazırlanabilir. Haliyle, tüm sitelere tek tip içerik paylaşmak sosyal medya hesap yönetiminin başarısız olmasına sebep olacaktır.

Esprili bir içeriği Twitter’da paylaşmak mümkündür. Ama aynı içeriği Facebook’ta paylaşmak Twitter kadar katkı sağlamayabilir. Instagram jargonuna göre hazırlanmış içeriğin Twitter’da paylaşılması da aynı şekilde fayda getirmeyecek bir uygulama olur.

Dolayısıyla, hangi mecrada yer alınacaksa o mecraya uygun dil kullanmak bu işin önemli noktalarından birisidir.

Sosyal Medya İçerik Takvimi

Sosyal medyada paylaşım yaparken bir sistematik içerisinde paylaşımlar yapılmalıdır. Hangi zamanda, hangi mecrada ne paylaşılacak, bu paylaşımlar saat kaçta yapılacak, özel günlerde neler paylaşılacak gibi sorulara sosyal medya içerik takvimi cevap verecektir. Sosyal medya içerik takvimi sadece bu sorulara cevap olmaz, aynı zamanda içerik fikirleri de sunar. Özel günler, dini ve milli bayramlar, belirli gün ve haftalar gibi olması gereken içerikler için sosyal medya takvimi ile fikir elde edilebilir.

Bunlara ek olarak disiplinli bir paylaşım sistematiği oluşturmak için de sosyal medya içerik takvimi çok önemlidir. İçerik türlerinin içerik takviminde günlere paylaştırılması, zamanı gelince bu içeriklerin paylaşılması gibi çalışmalar ile süreklilik sağlanacaktır. Süreklilik de beraberinde hedef kitleye daha fazla ulaşmayı getirir. Bu da dijital pazarlama çalışmasının başarıya ulaşmasını sağlar. Günümüzde sosyal medya hesap yönetimi noktasında birçok uzman ve ajans çalışmalar yapmaktadır. Belirli doğrulara göre hareket etme, klasik içerikler, tecrübesizlikten kaynaklanan başarısızlıklar gibi birçok olumsuz durum da ortaya çıkıyor.

Bu da beraberinde, çalışmaya harcanan bütçenin heba olmasını getiriyor. Sosyal medya hesap yönetiminde dikkat edilmesi gereken noktalara göre hareket edilmediğinde faydadan çok zarar görülmesi muhakkaktır. Yanlış mecra seçimi, hedef kitleye ulaşamama, içerik paylaşımında yapılan büyük yanlışlar, sosyal medya diline göre içerik üretememe gibi birçok olumsuz durum yaşanabiliyor. Tüm bunları yaşamamak için de alanında uzman kişiler ve ajanslarla çalışılması gerekmektedir.

Digibus olarak 2013 yılından beri birçok firmaya ve kişiye sosyal medya danışmanlığı hizmeti sunduk ve sunmaya devam ediyoruz. Geliştirdiğimiz sistematik sayesinde içerik oluşturma, hedefleme ve dönüşüm sağlama gibi konularda başarılar elde ediyoruz.

Doğru bir sosyal medya yönetimi hizmeti almak, başarılı sonuçlarla hedef kitleye ulaşmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Uzman ekibimiz ve tecrübemizle sosyal medya hesap yönetimi konusunda sizlere en iyi hizmeti sunmak için buradayız.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın