Sosyal Medyada Gerçek Zamanlı İçerik Üretiminin Markalara Faydası
- Şubat 25, 2019
- Yayınlayan: Salih ÇAKTI
- Kategori: Sosyal Medya
Sosyal medya paylaşımlarının tekdüze hale gelmesi, markanın imajı için olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Sürekli belirli kalıplarda paylaşılan içerikler bir süre sonra takipçiler arasında alışkanlığa sebep oluyor ve takipçiler marka ile etkileşimini sınırlandırıyor. Markaların sosyal medya çalışmalarının zeka içeren kısımları da aslında tekdüze yapılan içerikler değil, bunların dışında, gündemi takip eden, esprili içerikler oluyor. Gerçek zamanlı içerik üretimi, markanın sosyal medyada rakiplerinden bir adım öne çıkmasını sağlıyor.
Gerçek zamanlı içerikler kullanıcılar tarafından da rağbet görüyor ve etkileşime geçme ihtiyacı doğuruyor. Yani, bu içerik türleri markanın dijital itibarını yükseltmektedir.
Markalar, gerçek zamanlı içerik üretimi ile aslında arkalarına o olayın rüzgarını almış olurlar. En son örnek ise bütün dünyada çılgınlar gibi oynanan Pokemon Go oyunu. Pokemon Go sadece belirli sayıda ülkede yayına alındığı halde yayına alınmayan ülkelerden de yüksek oranda kullanıcıya ulaşmış durumda ve insanlar ellerinde telefonlarla kilometrelerce yol yürüyüp pokemon yakalamaya çalışıyorlar. Markalar da bu durumun farkına varıyorlar haliyle. Sosyal medyada paylaşılan Pokemon Go içerikleri hem zekayı hem de mizahı konuşturup markanın daha fazla etkileşim almasını sağlıyor. Aşağıda örneğini verdiğimiz içerik, önceki içeriklerden iki kat fazla etkileşim aldı.
Etkileşimi arttıran, markaların paylaşım oranlarını ve takipçi sayılarını yükselten bu içerikler, mizah sosuyla harmanlandığında ise ortaya çok kaliteli içerikler çıkıyor;
Digibus olarak, hizmet verdiği markalar için yukarıda da örneklerini verdiğimiz gerçek zamanlı içerikler oluşturuyoruz. Gerçek zamanlı içeriklerin etkileşimi arttırdıklarını biliyoruz ve markalarımız için bu içerikleri geliştiriyoruz. Biz gündemi markalarımız için takip ediyoruz ?