Omnichannel Pazarlamanın 3 Temel Faydası

Omnichannel pazarlama kısaca müşteriniz neredeyse oraya yönelik bir pazarlama stratejisi oluşturmanız ve bu stratejiyi tüm kanallar entegre bir şekilde yapmanızdır. Müşteriniz herhangi bir mağazanızdan alışveriş yaptıktan sonra e-ticaret mağazanıza yönlenebilir veya e-ticaret mağazanızdan direkt offline bir mağazanıza gidip alışveriş yapabilir.

Önemli olan her kanalda müşterinizi tanımanız ve onunla birlikte hareket etmenizdir. Omnichannel yani çok kanallı pazarlamanın iyi yönetildiği takdirde birçok faydası bulunuyor.

1- Müşterinizin Deneyimine Odaklanır

Omnichannel pazarlama müşterinizin sizinle iletişime geçtiği tüm kanallardaki yaşadığı offline veya online deneyimi toplar analiz eder, geliştirir ve sonuç üretir. Omnichannel sadece müşterinin markanıza ulaşacağı yeni teknolojik yollar bulmak değil bu yollardan geçen müşterinizin yaşadığı deneyimi analiz ederek iyileştirmektir.

2- Tüm Kanallar Bir Arada Çalışır

Omnichannel pazarlama ile tüm müşteri kanalları birbiriyle birlikte çalışır. Müşterinin datası bir e-ticaret siteniz vasıtasıyla alınmışsa farklı bir kanaldan müşteriniz size ulaştığında tekrar o data istenmez çünkü tüm sistemler entegre bir şekilde hareket etmektedir. Bu sayede müşterinizin zamanını çalmazsınız ve onu tanıyarak daha hızlı hareket edersiniz.

3- Kanal Bazlı Segmentasyon İmkanı

Omnichannel yani çok kanallı pazarlama sayesinde birbiriyle senkronize çalışan kanallar müşterilerinizin hangi kanalda nasıl hareket ettiğini ortaya çıkartır. Mail kanalında sadece akşamları dönüş yapan müşteri, sosyal medya reklamlarına sabah dönüş yapıyor olabilir. Bu sayede stratejinizi buna göre oluşturabilirsiniz.

Çok kanallı (omnichannel) pazarlama hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Digibus kurucusu ve ajans başkanı.

Bir cevap yazın