Corona virüsten dünya çapında milyonlarca insan etkilendi ve binlerce insan karantina kapsamında tedaviye alınmış durumda. Bu durum ister istemez iş yapma şekillerimizi değiştirmeye başladı. Artık toplantılarımızı online platformlar üzerinden yapmaya başladık, herhangi bir ödeme yapmak istediğimiz temassız kartları tercih ediyoruz ve eğitimlerin iptal olmasıyla birlikte eğitimleri de online ortamlarda almaya başladık.

İş yaşamımız Corona virüsten olumsuz olarak etkilenmeye başladı. Avrupa ve Amerika kıtasında insanlar zaten birçok toplantıyı uzaktan yaparken bizler yüz yüze iletişim kurmayı seven ve tercih eden bir milletiz. Corona sebebiyle online platformlardan iş yapmayı öğrenmeye çalışıyoruz ve bu minvalde bir çaba sarfediyoruz. Bu durum iş yapma şeklimizi değiştiriyor. Sizler için Corona döneminde iş performansınızı ve verimliliğinizi arttıracak 10 madde hazırladık.

1- Çalışma Ortamınızı Dezenfekte Edin

Her ne kadar evden de çalışsanız bilgisayarınızı, cep telefonunuzu, harici monitör, yazıcı ve kullandığınız diğer elektronik eşyalarla birlikte çalışma masanızı dezenfekte etmeyi unutmayın. Bu durumda psikolojik olarakta sizi rahatlatacak ve daha rahat çalışmanızı sağlayacaktır. Konuyla ilgili Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan aşağıdaki bilgilendirici videoyu da izlemenizi öneririz.

2- Toplantı ve Görüşmelerinizi Dijitale Entegre Edin

Toplantılarınızı ertelemeyin ve dijital platformlara entegre ederek iş yaşamınızı devam ettirin. Online olarak aşağıdaki platformları kullanarak toplantı yapabilirsiniz;

  • Skype
  • Google Hangout
  • Go To Meeting
  • Zoom
  • Any Meeting

3- Yetenek Setinizi Güncelleyin ve Geliştirin

Corona virüsü sebebiyle evden geçirdiğimiz zaman arttı ve bu zamanı verimli kullanmak amacıyla İş yaşamınız ile ilgili blog ve portallara daha çok vakit ayırabilirsiniz. Bu sayede yeni şeyler öğrenebilir ve yetenek setinizi geliştirebilirsiniz.  Yetenek setinizi geliştirebileceğiniz online platformlar;

  • Udemy: Udemy ile ilgi alanlarınızla ilgili eğitimler alabilirsiniz.
  • Dualingo: Yabancı dilinizi geliştirebilirsiniz.

Ücretsiz eğitimlerle ilgili Twitter’dan yayın yapan @ucretsiz_egitim hesabını takip edebilirsiniz. Hesap her gün 5 ücretsiz eğitim platformu paylaşıyor.

4- Kurumsal Blogunuzu Güçlendirin

Yapmış olduğunuz iş koluyla ilgili uzun süredir yazmayı bekleyen başlıkları belki bu vesile ile kurumsal sitenize ekleyebilirsiniz. Çevrimdışı etkinlik ve yaşamın azalmasıyla birlikte çevrimiçi etkinlikler otomatik olarak artmaya başlıyor ve çevrimiçi kalma süresi artıyor. Kurumsal blogunuzu canlandırıp yeni içerikler ekleyerek işletmenizi daha çok kişiye ulaştırıp marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz. Henüz bir blogunuz yoksa WordPress ile başlayabilirsiniz.

5- Webinar Düzenleyerek Müşteri Kitlenizle İletişiminizi Geliştirin

Çevrimdışı etkinlikleri durma noktasında gelen yaşamda çevrimiçi yaşama sadece işletme sahipleri ve markalar değil müşteri kitlenizde entegre olmaya çalışıyor.  Bu durumda işletme sahipleri ve markaların yapması gereken Corona sürecinde müşterilerinizin dijitale entegre etmesini hızlandırmak ve bu süreci birlikte atlatmanız. Verebileceğiniz örnek webinar başlıkları;

  • Corona Döneminde Dijital Entegrasyon
  • E-Ticaret Operasyonlarında Corona İle Mücadele
  • Offline Ödemelerinizi Temassız Yapma Yöntemleri

6- İş Yönetimi için Saas Programlarına Yönelin

Şirket içinde çevrimiçi olarak yaptığınız tüm çalışmaları online platformlara entegre ederek hem uzaktan verimli bir şekilde çalışabilir hemde süreçlerinizi aksatmamış olursunuz. Kullanabileceğiniz bazı SaaS yazılımları;

  • Trello: İş süreç yönetim yazılımı
  • Asana: İş süreç yönetim yazılımı
  • Hubspot: Satış ve pazarlama yönetimi
  • Freshdesk: Satış sonrası destek sistemi
  • Drift: Online destek sistemi
  • Widgate: İçerik haritası ve takvim oluşturma sistemi
  • Calendly: Çevrimiçi takvim zaman yönetimi

7- Eğitim Verme ve Alma Süreçlerinizi Dijitale Entegre Edin

Bir eğitim kurucusuysanız veya bu süreçte şirket içi eğitim programlarınız var ise bu süreçlerinizin tamamını dijitale entegre edebilirsiniz. Topluluk olarak bir araya gelmek Corona virüsünün yayılma sürecini hızlandırdığından dolayı fiziksel bir sınıf ortamında olmak son derece risk oluşturmaktadır. Almak istediğiniz eğitimler var ise eğitim veren kurumlar arasından uzaktan yani evden eğitim veren kurumları tercih edebilirsiniz.Sadece eğitim vererek varlığınızı sürdüren bir işletmeyseniz çok hızlı bir şekilde dijitale entegre olabilirsiniz. Uzaktan eğitim alıp eğitim verebileceğiniz bazı araçlar;

  • Amazon Chime
  • Skype
  • Cisco WebEx
  • Join Me
  • Zoom Cloud Meeting

8- Ruhsal Dayanıklığınızı Arttırın

Twitter, Facebook ve Whatsapp platformu gibi çok fazla teyitlenmemiş haber, görsel ve ses kayıtlarının olduğu platformlara maruz kalmaktan kaçının. Teyitlenmemiş hiçbir haberi ekibinizle ve müşterilerinizle paylaşmayın. Bu tür haberler için teyit.org gibi platformları takip edebilirsiniz.

9- Çalışanlarınızın Potansiyel Sağlık Risklerini Minimize Edin

Çalışanlarınızı COVID-19’dan korunma yöntemleri hakkında bilgilendirin ve ara ara bilgilendirici e-postalar ve görseller gönderin. Teyitli içerikler için Sağlık Bakanlığı ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından hazırlanan bilgileri paylaşabilirsiniz. Faydalanabileceğiniz kaynaklar;

10- İşinizle İlgili Risk Değerlendirmesi Yapın

Corona döneminin ne kadar süreceği ve aşının üretilip üretilemeyeceği ile ilgili kesin bir tarih bulunmuyor. Bu sebepten dolayı işinizi Corona’ya göre geliştirip bir risk değerlendirmesi yapmanızda fayda var. Konuyla ilgili Hollanda Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı dökümanlar iyi bir yol gösterici olabilir. Konuyla ilgili derlediğimiz kaynaklara aşağıdan ulaşabilirsiniz;



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın