Küçük İşletmeler İçin Dijital Pazarlama Önerileri

Klasik pazarlama yöntemlerinin artık eskidiğini kabul etmemiz lazım. Evlere broşür dağıtmak, arabalara basılı reklamlar yerleştirmek ve bunun gibi birçok pazarlama yöntemi hiçbir işe yaramıyor. Dijital dünyanın gücünü kabul etmekle başlamak, bu alana yönelmenin ilk adımıdır. Küçük işletmeler, dişinden tırnağından artırdığı ile reklam bütçesi oluşturup bunları asla yüzüne bakılmayacak broşürlere dönüştürerek zaman kaybı yaşıyor. Bu yüzden, dijital dünyanın sunduğu imkanların değerlendirilmesi çok önemlidir.

Günümüzde birçok işletme, firma ve şirket dijitalde yer alarak daha fazla kişiye ulaşmaktadır. Küçük işletmelerin bu alana oldukça uzak durmaları, çok büyük bir trenin kaçırılması anlamına geliyor. Fakat bir küçük işletme dijital dünyada nasıl pazarlama yapabilir? Küçük işletmeler için dijital pazarlama çok mu zordur? Aslında, küçük işletmeler için dijital pazarlama çok büyük bir fırsattır. Tabii ki doğru hamlelerin yapılması koşuluyla.

Dijital Dünyadan Çekinmeyin

Küçük işletmeler, dijital dünyadan oldukça çekiniyorlar. Bunun birçok sebebi olabilir. Ama şu bir gerçek ki, gerçek dünyadaki varlığın dijital dünyaya aktarılması küçük işletmelere oldukça fayda sağlamaktadır. Pastane, fırın, ayakkabı tamircisi, pet shop vb. küçük işletmeler dijital dünyada var olarak daha fazla kişiye ulaşabileceklerdir. Yapılan işin, sunulan hizmetin, doğru içerikler ve samimi bir dille aktarılması dijital dünyada sadık takipçiler kazandıracaktır.

Özellikle günümüzde, insanların farklı olanı ve kaliteliyi aramalarını göz önünde bulundurduğumuzda, dijital dünyada var olmanın kıymeti daha fazla artmaktadır. Küçük işletmeler için dijital pazarlamanın ilk adımı kesinlikle budur. Asla çekinilmemeli ve dijital dünyada var olunmalıdır.



İçerik Üretin

Dijital dünyada var olmanın en büyük göstergesi içerik üretmektir. Artık herkeste bir akıllı telefon bulunuyor. Gün içerisinde belirli sayıda içerik üretip paylaşmak, dijitalde var olmanın sonraki adımını, yani varlığı sürdürmeyi beraberinde getirir. Dijital pazarlama, genel bir ifade olsa da, sosyal ağlarda var olmak bu pazarlama yönteminin ilk adımıdır. Dolayısıyla sosyal medyanın içerik paylaşma ortamı olmasını göz önüne alırsak, buralarda bulunmak önemlidir.

İçerik üretmek birçok küçük işletme sahibine zorlu gelebilir. Çekingen davranılmasına hak verebiliriz. Fakat, insanların neyle etkileşime geçecekleri, neyin onlara samimi ve çekici geleceği hiç belli olmamaktadır. Kendisini rahat bir şekilde ifade eden bir küçük işletme, birçok büyük işletmenin erişemeyeceği kitlelere erişebilmektedir.

Dolayısıyla, küçük işletmeler için dijital pazarlama önerilerinin uygulanabilmesi için içerik üretmek şarttır.

Yaratıcı Olun

İçerik üretmek çok basit gibi görünebilir. Kamerayla fotoğraf çek, Instagram’da, Facebook’ta paylaş, beğeni gelmesini bekle şeklinde bir döngü kulağa hoş gelebilir. Ama bilinmesi gereken daha önemli bir konu bulunuyor: Dikkat çekici içerik üretebilmek. Yaratıcı olmaktan kasıt işte budur. İçerik üretmek kolay gibi görünse de etkileşimi sağlayan içerikler insanların dikkatini çeken içeriklerdir. Fotoğrafı iyi çekmek, üzerine yazı eklemek, videoda farklı yöntemler denemek, iyi bir içeriğin hazırlayıcısı olacaktır.

Bu konuda benzer çalışmalar incelenebilir. Ama bundan önemlisi küçük işletmenin kendine has bir çizgi çizmesidir. Kendisine has bir çizgi çizerek içerik üreten küçük işletme dikkat çekecektir. Dijital pazarlamanın en temelini oluşturan içeriklere azami önem gösterilmelidir.

Dijital Pazarlamanın Gücüne İnanın

En önemli nokta budur. Küçük işletmelerin dijital pazarlamanın gücüne inanması şarttır. Dijital dünyada müşteri olabilecek milyonlarca insan bulunuyor. Bunlara erişmek tabii ki kolay değildir. Ama erişildiği takdirde işletmenin büyüklüğü bile değişecektir. Bu sebeple dijital pazarlamanın gücüne inanmakla işe başlanmalıdır. Buraya kadar dijitalde var olmak ve içerik üretmekle ilgili öneriler sunduk. Bu başlıkta dijital pazarlamayı biraz açmak gerekecek. Dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi, sosyal medya reklamları, SEO, arama motoru reklamları gibi geniş bir yelpazeyi tanımlar.

Burada, web sitesi, sosyal medya hesapları, reklam hesapları ve bunlar için bir bütçe devreye girmektedir. Küçük işletmelerin tüm bunlara ayırabilecek bütçeleri olmayabilir. Ama her şey nasıl ki küçükten başlıyorsa, bu çalışmalar da öyle olacaktır. Bir pastane eğer çok güzel pastalar ve çörekler üretiyorsa bunları sokaktan geçen birkaç yüz kişinin görmesi yeterli olacak mıdır? İşte dijital dünya, dijital pastanenin önünden geçen milyonlarca insana ulaşmayı sağlar

. Bazı bilgiler verecek olursak eğer, Facebook ve Instagram’da hesabı olan milyonlarca insan bulunmaktadır. Herkes günde bir kere mutlaka Google’a girmektedir. Sosyal medya hesaplarında gün içerisinde uzun süreler geçiriyoruz. Youtube videoları televizyonun önüne geçmek üzere. Tüm bunları düşündüğümüzde, bu dünyaya uzak kalmamanın gereği gün gibi ortaya çıkacaktır. Küçük işletmeler için dijital pazarlama işte bu yüzden çok önemlidir. Gerçek dünyada ulaşılamayacak milyonlarca insan dijital dünyada hazır bir şekilde beklemektedir. İçerik çalışmaları, sosyal medya yönetimi ve reklamlar ile bu kişilere ulaşmak mümkündür. Haliyle dijital pazarlamanın gücüne inanmak bu işin en önemli aşamasıdır.

Reklam için Bütçe Ayırın

Evlerimizin kapılarına, arabalara bırakılan broşürleri çoğu zaman okumadan çöpe atmışızdır. Veya bunları dağıtanlar rastgele, olması gerekenden fazlasını bir yerlere sıkıştırmış veya çöpe atmışlardır. Zaten tanıtım için ufacık bir bütçesi bulunan küçük işletme bu durumda istediği hiçbir sonucu elde edemeyecektir. Peki bunu dijitalde kullanmak? İşte küçük işletmeler bu noktaya çok dikkat etmelidir. Birçok reklam platformu belirli bir bölgede yaşayan kişilere reklam gösterimi yapmaktadır. Broşürlere harcanan paraların dijital reklamlara harcanarak daha fazla kişiye direkt ulaşma imkanı sunması çok büyük bir imkan değil midir?

İşte küçük işletmeler, dijital dünyanın bu nimetlerinden faydalanmalıdırlar. Gerçek reklam içeriklerine harcadıkları tutarın çok azıyla, daha fazla kişiye ulaşma ve tanıtım yapma imkanı bulunuyor. Dolayısıyla, bir küçük işletmenin dijital dünyada var olması yetmeyecek, aynı zamanda reklam için de bütçe ayırması gerekecektir. Ama bu durum asla boşa harcanan bir kaynak değildir. Çünkü, hedeflemelerle çok daha fazla kişiye ulaşılabilir.

Küçük işletmeler için dijital pazarlama zorlu bir süreçtir. Duruma hakim olma, içerik üretme, reklam verme gibi birçok teknik bilgi gerektiren husus baş ağrıtıcı olacaktır. Bu durumla karşılaşmamak adına da bu konularda uzman kişi ve ajanslardan yardım talep edilmelidir. Biz, Digibus olarak, küçük işletmeler için sosyal medya ve dijital pazarlama yönetimi gerçekleştiriyoruz. Sektör fark etmeksizin sunduğumuz dijital dönüşüm hizmetleriyle dijital dünyaya adım atmak çok kolay.

Günümüzün en önemli pazarlama aracı olan dijital pazarlamanın gücünü görmek, bu konuda destek almak ve başarılı sonuçlar elde etmek istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir cevap yazın