Dijitalleşmeyen Kobileri Bekleyen Riskler

Teknolojinin baş döndürücü gelişimi ve bu gelişime ayak uyduran orta ve büyük ölçekli şirketler daha hızlı bir şekilde yol alıyor. Dijitalleşemeyen kobiler ise bu gelişimin gerisinde kalarak hem kendi iç süreçlerinde hemde yeni müşteri bulmayla alakalı sorun yaşıyorlar. Dijitalleşme kobilerin sadece kendi süreçlerini geliştirmelerini sağlamıyor, aynı zamanda müşterilerinin dilinden konuşmayı ve yeni müşterilerini dijitalleşerek bulmayı sağlıyor. Peki kobiler dijitalleşmez ise ne tür sorunlar ile karşılaşabilirler?

Stok Yönetimi Sorunu

Stok yönetimini basit excel tabloları veya yazılı kağıtlar üzerinden yapmaya çalışan kobiler insan doğasının unutkan olmasından dolayı mutlaka fire veriyor ve stoklarını yönetmekle alakalı sorun yaşıyorlar. Herhangi bir kobi müşteri siparişlerini yönetirken ve yeni ham madde siparişi verirken stoğunda olan ürünleri o ürünün rengi, cinsi, ağırlığı ve son kullanma tarihiyle birlikte tek tıkla rapor çekerek görebilmeli bu doğrultuda hareket edebilmeli. Bunu sağlayaman kobiler büyük siparişlerde mutlaka sorun ve gecikme yaşıyor.

Veri Güvenliği

Kabin içinde server tutmakta bir dijitalleşme adımı fakat bu dijitalleşmenin geliştirilmesi gerekiyor. Cloud altyapısını kullanmayan kobiler herhangi bir saldırı durumunda verilerinin güvenliğini sağlamakta sorun yaşıyorlar. Enerji veya altyapı problemi nedeniyle de verilerine ulaşamıyorlar. Cloud teknolojisi ile snapshot yöntemiyle eski verilerinize her zaman ulaşmanızı sağlarken daha güvenli altyapı sayesinde verilerinizi koruyor.

Yeni Müşteri Bulma

Web ve mobil odaklı teknolojileri kullanmayan kobiler yeni müşteri edinmek, bayi bulmak ve kendilerini ifade etmekte ciddi manada sorun yaşıyorlar. Örneğin internet üzerinden ürün veya hizmet almak isteyen bir müşteri adayı web sitesine sahip olmayan bir kobiyi bulamaz ve ürün veya hizmet talebinde bulunamaz. Bu noktada yeni müşteriler için kobilerin internet üzerinde var olması gerekiyor.

 

İşletmenizi dijitalleştirmek ve dijital dönüşüm hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.


Yazar: Salih ÇAKTI
Digibus kurucusu ve ajans başkanı.

Bir cevap yazın