Kampanya Yönetiminin 5 Önemli Adımı

E-ticaret siteniz için oluşturacağınız kampanyalar, satış yapmak, yeni ürünlerinizin tanıtımı, yeni müşteriler kazanmak ve segmente ettiğiniz mevcut müşterilerinize onların ilgisini çekecek ürünler göstermek amacıyla sadece pazarlama değil satış departmanının katkısıyla da birlikte yürütülen çalışmalardır. Kampanya yönetimi bir firmanın her zaman canlı görünmesini ve kar elde etmesini sağlar .Kampanyalar belirli zaman aralıklarında yapılır. Tek ya da birkaç kampanya aynı anda yapılabilir. E-ticaret şirketinizin etkili şekilde kampanya oluşturmasını için ilk önce yapmanız gereken kampanya sürecinin oluşturulmasıdır. Kısaca bu adımlar;

1- Kampanya Fikrinin Oluşturulması:

Ne amaçla kampanya yapmak istediğinizi netleştirdikten sonra dijital pazarlama, satış ve diğer departmanlarınız sizin için daha iyi çözüm üretebilirler. Bu kampanya fikri yukarıda da yazdığımız gibi satış, tanıtım v.b. konularda olabilir.

2- Kampanya Takviminizin Oluşturulması:

Kampanyalar belirli bir takvim dahilinde disiplini bir şekilde icra edilmesi gereken faaliyetlerdir. Bu sebepten dolayı aklınıza düştüğünüzde değil bir plan program dahilinde yapmanızda her zaman fayda var.

3- Kanal Belirleme Süreci:

Kampanyanızın hangi kanallar vasıtasıyla müşterilerinize iletmeniz gerektiğiniz belirlemeniz gerekir. Örneğin sosyal medya kanalları, online reklamlar (Google Adwords, Facebook Reklamları, Instagram Reklamları, Youtube Reklamları) , SMS pazarlaması, toplu e-posta, fenomen iletişimi, affilate pazarlaması gibi.

4- Kreatif Süreç:

Kampanyanızı en iyi ifade edecek metinlerin, grafik tasarım çalışmalarının, bannerların, ve kreatif sosyal medya tasarımlarının oluşturulacağı bu süreç kampanyanızın müşterinizin gözünde kendini ifade edecek önemli bir süreçtir.

5- Ölçümleme:

Kampanya sürecinde gösterdiğiniz bannerlar, online reklam görseller, tıklama oranları, mailing, dönüşüm optimizasyonu gibi birçok alanda yaptığınız kampanyanın ciroya katkısını ölçümleyebilirsiniz.

 

E-ticaret sitenizi geliştirmek ve kampanya yönetimi hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın