Konsept Fotoğraflarla Markayı Güçlendirmenin Önemi

Sosyal medya yönetimi, Twitter ve Facebook’tan paylaşım yapıp etkileşim beklemekten ibaret değildir. Sosyal medya yönetimi yapılırken, markayı ve hedef kitleyi analiz edip en uygun içeriği en uygun zaman diliminde paylaşmak gerekmektedir.  Markanın, sosyal medya kimliğinin oluşturmak, işin sosyal medya stratejisi oluşturma aşamasına girmektedir. Stratejisi belirlenen markaya, bu süreçte müşteri gözünden bakılmalıdır. Bir müşteri adayı ya da sıradan birisi markanın sosyal medyadaki duruşuna baktığında neler hisseder, onlara neler hissettirilmelidir, bu aşamada hepsi düşünülmelidir. Bu, sosyal medya stratejisini belirleyen en önemli unsurdur.

Bunun ardından, stratejiyi uygulama aşamasına geçilir. İçeriklerin oluşturulması, zamanlanması, konumlandırılması, hangi altyapıların kullanılacağı belirlenir. İşte burada, markayı diğerlerinden ayıracak en önemli aşamaya karar verilir. Markayı gerçek dünyada göstermek. Ürün, cihaz, malzeme, madde, kişi artık her ne ise, bunun gerçek dünyadaki duruşunu insanlara aktarmak gerekmektedir. Bu da hikayesi olan fotoğraflarla mümkün olabilmektedir.

Digibus tarafından mobil aksesuar markası Linktech için çekilmiştir.

Hikayesi olan fotoğraflar

Fotoğraf, gerçek dünyadan kalan dijital bir izdir aslında. Sosyal medyada, konsept fotoğraflar ve hikayesi olan fotoğraflar kullanılarak, gerçek dünyanın izleri dijital dünyaya aktarılabiliyor. Bu fotoğraflar, markayı, ürünü ya da şahsı, takipçilerin empati kurabilecekleri seviyeye çekiyor ve bunlara olan sadakatin artmasına ortam sağlıyor. Mesela, bir cihazın fotoğrafı, stüdyo ortamında çekilip sosyal medyada şablonlar vasıtasıyla kullanılıyor diyelim.

Bu, elde nasıl durur, ne işe yarar, nerelerde kullanılır, nasıl kullanılır gibi sorulara cevap vermez. İnsanlar bu tip görsellere de fazla ilgi göstermezler. Fakat, cihazın, kullanıldığı bir ortamda çekilmiş fotoğrafını paylaşmak, onun ergonomik boyutları hakkında bilgi vermek, gerçek hayatta nasıl durduğuna dair anlar paylaşmak, insanları bu ürüne karşı empati duymaya iter ve o ürünün sahibi olmak istemelerine fırsat tanır. Bunun neticesinde de o ürünün sadık bir kitlesi ortaya çıkar.

Bu tür fotoğraflar Instagram başta olmak üzere diğer sosyal ağlarda diğer içeriklere göre daha fazla dikkat çeker ve linklerinin tıklanma oranı daha fazladır. Dolayısıyla e-ticaret sitesi olanlar için ekstra trafik ve satış demektir.

Digibus tarafından mobil aksesuar markası Linktech için çekilmiştir.

Sadık müşteri elde etmenin en önemli yollarından birisi onlara doğru bir şekilde ulaşabilmektir. Ulaşılan her müşteri, memnun kaldığı veya markaya duyduğu olumlu hissin neticesi olarak sadık bir müşteri haline gelir. Bunu da sosyal medyada sağlamanın araçlarından birisi bu hikayesi olan fotoğraflardır. Belirli bir konseptte çekilen, onların gerçek hayatta görmek istedikleri şekillerde, markayı veya ürünü fotoğraflamak, sosyal medya yönetiminde her zaman olumlu etkileşim sağlayacaktır. Bu da işin neticesinde sadık müşterilere dönüşür ve kazanan marka olur.

Digibus olarak müşterilerimizin ürün fotoğraflarını ve konsept çekimlerini gerçekleştiriyoruz. Bu şekilde müşterilerimizi ait ürünleri hikayeleştirip markasını güçlü bir şekilde inşaa ediyoruz. Diğer örnek konsept çekimleri aşağıdan görüntüleyebilirsiniz.

Digibus tarafından mobil aksesuar markası Linktech için çekilmiştir.
Digibus tarafından mobil aksesuar markası Linktech için çekilmiştir.

Konsept fotoğraf çekimlerimiz hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın