Warning: Undefined array key -1 in /home/digibus/domains/digibus.com.tr/public_html/wp-includes/post-template.php on line 330

Warning: Undefined array key -1 in /home/digibus/domains/digibus.com.tr/public_html/wp-includes/post-template.php on line 330
Sosyal Medyada Hedef Kitle Analizi Nasıl Yapılmalıdır? - Dijital Pazarlama, Sosyal Medya, İş Geliştirme Ajansı, E-Ticaret Danışmanlığı | Digibus

Sosyal Medyada Hedef Kitle Analizi Nasıl Yapılmalıdır?

Sosyal medya büyük kitlelere ulaşmak isteyenler için bulunmaz bir pazarlama aracı konumunda artık. Özellikle, 1.5 milyardan fazla kişinin üye olduğu Facebook üzerinden iyi bir pazarlama stratejisi ile markaların birer yıldız haline geldiği birçok örnek mevcut.

Markaların, sosyal medyaya uygun pazarlama stratejileri geliştirirlerken en çok gözlerinden kaçırdıkları şey ise hedef kitlelerinin davranış biçimleri oluyor. Hedef kitlesinin hangi saat aralığında online konumda olduğunu bilmeyen firmalar, içeriklerini uygun olmayan zaman dilimlerinde paylaşarak fikirleri heba edebiliyorlar. Bu bakımdan, hedef kitle analizinin yapılması sosyal medyada pazarlama yapmanın altın kurallarından birisidir.

Peki, hedef kitle analizi nasıl yapılmalıdır?

1- Markanın hedef kitlesi aslında sosyal medyada da hedeflenmeli ve buna göre davranılmalıdır. Örneğin ev hanımlarına hitap eden bir marka sosyal medya çalışması yapıyorsa onların istekleri ve davranışlarına göre adım atmalıdır.

2- Hedef kitlenin hangi saatlerde aktif olduğunun analizi yapılmalıdır. Aktif saatlere göre içeriklerin paylaşılması markayı başarılı hale getirecektir.

3- Hedef kitlenin davranışları incelenmelidir. Bu davranışlara göre üslup belirlenmelidir. Niş kitlelere hitap eden markalar onların diliyle paylaşım yaptığında daha çok etkileşim alacaktır.

4- Demografik bilgiler incelenmelidir. Hedef kitlenin gelir düzeyi, evli veya bekar oluşu, tahsil durumu birer değişkendir ve hepsine göre strateji belirlenmelidir.

5- Cinsiyetlere göre çalışmalar yapılmalıdır. Kadınlara hitap eden bir markanın erkeklerin ağzından paylaşım yapması abes kaçar değil mi? Markanın hedef kitlesine göre belirlenen bu hedef kitleye uygun dil kullanımı yapılarak daha çok kişiye ulaşılabilir.

Hedef kitle analizi sosyal medyanın can damarıdır. Digibus olarak müşterilerimize sunduğumuz sosyal medya hizmetinde, markaları kendi metadolojimizin süzgecinden geçiriyoruz ve ilk olarak hedef kitleyi analiz ediyoruz. İyi bir sosyal medya yönetiminin en önemli basamağını bu olduğunu çok iyi biliyoruz çünkü.

Sosyal medya yönetimi hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için iletişim sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

1 Yorum

Bir yanıt yazın