Facebook’ta Başarılı Bir Kampanya Yapmanın İpuçları

Sosyal medya yönetiminin en önemli parçası hiç şüphesiz Facebook’tur. Facebook, etkileşim oranı en yüksek ağlardan birisidir. Facebook’un etkileşiminin yüksek olması ve reklam seçeneklerinin çeşitli olması dolayısıyla, bu mecra sosyal medya kampanyaları için biçilmiş kaftan gibidir. Facebook üzerinde kurgulanmış bir kampanya, reklam bütçesi ile çok büyük bir kitleye ulaşabilmektedir. Peki Facebook’ta başarılı bir kampanya nasıl yapılır ve nelere dikkat edilir? Gelin hep beraber inceleyelim:

1- Hedef kitlenin analizi:

Facebook’ta başarılı bir sosyal medya kampanyası için hedef kitlenin analiz edilmesi çok önemlidir. Hedef kitlenin online oluş saatleri, demografik yapısı, neyi beğenip neyi beğenmediği gibi konular gözden geçirilip ona göre plan yapılması gerekir.

2- Kampanyanın neyi hedeflediğinin belirlenmesi:

Kampanya neyi hedeflemektedir? Bu kampanyanın sonunda marka ne gibi avantajlar kazanacak? Bu soruların cevaplarına göre strateji kurulmalıdır.

3- Ödülün belirlenmesi:

Kampanyanın ödülü neye göre verilecek? İnsanlar kampanya ile etkileşime geçtiklerinde ödülün kendisine bir fayda sağlayacağını düşünür. Onlara ihtiyacı olmayan bir ödülü kampanyanız için kullanmayın.

4- Hedef kitleden istenecek şey:

Kampanyanın bir amacının olduğunu belirtmiştik. Bunu yerine getirirken insanlardan ne talep edilecek, bunun da iyi kurgulanması gerekiyor. Facebook ortamında bir kampanya kurgulanmış ise ikinci bir ağa bu kişileri yönlendirmenin bir manası bulunmuyor. Yani istekler tek kanalda gerçekleşmeli. Ölçülebilir olması için en önemli şart budur.

5- Uygun zaman:

Kampanya için uygun zamanı beklemeniz, etkileşimin yüksek olması demektir. En uygun zamanda kampanyanızı yayına almanızı tavsiye ederiz.

6- Reklam:

Facebook reklamları, kullanıcılarını birçok açıdan değerlendirip veri sunduğundan, kampanyalar için en önemli güçlendiricilerden birisidir. Kampanyanıza ufacık bütçeler ve doğru strateji ile büyük kitlelere ulaştırabilirsiniz.

7- Ölçülebilirlik:

Kampanyanızı tamamladınız diyelim, ödülü neye göre vereceğiniz belli ise bunu ölçebiliyor olmanız gerekmektedir. Beğeni kampanyasına 10 bin beğeni gelirse içlerinden talihli olanları seçmeniz çok zor olabilir.

Bu maddeler temel olarak başarılı bir Facebook kampanyası için vazgeçilmez kriterlerdir. Markalarımıza kurguladığımız kampanyalarımız için bu kurallara uyuyoruz. Çünkü biliyoruz ki, iyi bir Facebook kampanyası markanın dijital itibarına katkı sağlamaktadır.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın