Küçük İşletmeler İçin Sosyal Medya Kullanımının Faydaları

Sosyal medya kullanımı, büyük işletmeler için nasıl büyük bir tanıtım imkanı ise küçük işletmeler için de bir o kadar önemlidir. Rekabetin yoğun olması küçük işletmeleri her ne kadar zor durumda bıraksa da, sosyal medya üzerinden lokal bazda yapılacak tanıtım çalışmaları onları büyük işletmelerden bir adım öne çıkarıp insanları birer müşteri adayı haline getirebiliyor. Sosyal medya, küçük işletmeler için dezavantajın azaltılması için büyük bir fırsat. Peki, küçük işletmeler sosyal medyayı nasıl kullanmalı ve ne gibi çalışmalar yapmalıdır?

1- Facebook Kullanımı

Facebook, aslında küçük işletmeler için bulunmaz bir hazine anlamına geliyor. Çünkü, Facebook üzerinden hedeflenecek kişileri yakın çevreden seçip reklam verebiliyorsunuz. Lokal bazda çalışan bu pazarlama yöntemi ile bir mahalleye, bir ilçeye hizmet veren küçük işletme, büyük rakipleriyle arasındaki farkı kapatabilir. Aynı zamanda, sayfa üzerinden paylaşılacak ve insanların ilgisini çekecek videolar, 360 derece fotoğraflar dahi insanları küçük işletmenin birer müşteri haline getirebilir. Facebook’u ilk sırada yazmamızın temel amacı buydu zira Facebook küçük işletme için broşürden daha fazla etki sağlayabilir.

2- Instagram Kullanımı

Etkileşimi en yüksek sosyal ağlardan birisi Instagram’dır. Instagram üzerinden konum bazlı takip yapma, sürekli içerik girme, hikayeler özelliğini kullanma gibi işlemlerle çok rahat bir şekilde topluluk oluşturulabilir ve işletme için fayda sağlanabilir.

3- Youtube Kullanımı

Youtube kanalları son dönemde oldukça etkili olmaya başladılar. Aranan bir şey için Google tarafından ilk sayfada gösterilen videolar, insanları Youtube üzerinden “nasıl yapılır”, “nedir” gibi içeriklere yönlendirmeye başladı. Küçük işletmelerin kendi içlerinden video yayınları yapmaları, üretim, satış aşamaları gibi videolar yüklemeleri, ürünü tanıtıcı paylaşımlarda bulunmaları, daha fazla kişiye ulaşmak açısından faydalı olacaktır. Yıllarca Youtube’a video yükleyen Gaziantepli Tostçu Mehmet, bugün İstanbul’dan bile hayranlar edinmiştir kendisine.

Küçük işletmeler için en etkili sosyal ağlardan bahsettik. Bu ağları etkili kullanmak, küçük işletmeler ve yerel markalar için inanılmaz derecede fayda sağlayacaktır. Üstelik, klasik tanıtım çalışmalarından daha etkili olacağı da aşikardır.

Sosyal medya her türlü markaya ve işletmeye fayda sağlamaktadır. Yeter ki doğru kullanılsın ya da doğru kullanan firmalarla çalışılsın. Gerisi kendisi gelmektedir zaten.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın