Kurumsal Blog Tutmanın Faydaları

Blog, sosyal medyanın ilk örneğidir ve blog tutmak sosyal medyanın değişmeyecek tek olgusudur. Birçok sosyal medya sitesi kuruluyor, kapanıyor fakat bloglar asla eskimiyor. Çünkü blog bir araç değil, bir biçim, bir olgu, bir fikir aslında. Sosyal medyanın temel taşını bloglar oluşturur. Twitter bir mikroblogdur, Youtube bir görüntülü blogdur. Kısacası, sosyal medya blogdur diyebiliriz. Blog kendini ifade etmek isteyen herkesin çok kısa sürede kurup yönetebileceği ve istediği şeyi yazabileceği, paylaşabileceği bir sistemdir.

Bugün, birçok insan blog tutuyor, fikirlerini özgürce ifade edebiliyor. Blogların, internetin geleceğini şekillendirdiği günümüzde akıllara gelen bir fikir sosyal medya yönetimini farklı bir boyuta taşıdı. Kişiler blog tutuyorlarsa, kurumlar da blog tutabilirler. İşte bu fikirle yola çıkan bazı firmalar blogun gücünü hissettiler ve meyvelerini de almaya başladılar. Kurumlar da artık bir şahıs gibi blog tutuyor.Peki, kurumların blog oluşturması, blog tutması kurumlara ne gibi faydalar sağlıyor? Bir kurum, bir firma neden blog tutmalı ve bunun kendisine ne gibi faydaları olacak?

Farklı mecra, farklı heyecan

Twitter, Facebook ve Instagram’da anlatılamayan o kadar şey var ki. Firmalar, bu mecralara uygun dil ve üslup ile içerik oluşturduklarından, uzun uzun, liste şeklinde ya da birden fazla farklı medya türünde malzemenin bulunduğu içerikleri bu mecralarda yayınlayamıyorlar. Örneğin, Facebook’ta bir gönderiye hem görsel hem de video ekleyemiyorsunuz. Twitter zaten 140 karakterle sınırlı. Instagram görsel ve video dışı bir şeye imkan tanımıyor. O zaman bu içerikleri farklı bir mecraya yönlendirmek gerekiyor. Bunun için en ideal ortam bloglar.

Arama motoru optimizasyonu

Bloglar sadece içerik ortamları değildir. Buradaki yazılar web sitesi ya da marka ile ne kadar ilgili olursa, arama motorlarından o kadar fazla kişi siteyi ziyaret eder. Bu de SEO için bulunmaz nimettir. Blog tutan firmalar SEO’nun ekmeğini ise mutlaka yiyeceklerdir.

“Ben bu işte ustayım”

Bir diğer husus da firmanın ya da kurumun faaliyetleriyle ilgili bilgilendirici yazılar yazması, o faaliyet alanında ne kadar başarılı olduklarını göstermeleri anlamına gelir. Örneklerle desteklenen, bilgi verici ve doyurucu yazılar, okuyan kişiler içerisinde müşteri adayları olduğunda o kişilerin müşteriye dönüşmelerine imkan tanır.

Bilinirlik

Klasik sosyal medya yönetiminin markanın bilinirlik düzeyine etkisi sınırlı olabilir. Üstelik, sosyal medya içeriklerinin arama motorlarında çıkması da şu an pek mümkün değil. Bu sebeplerle, blog tutmak, blog içeriklerinin düzenli ve çeşitli konularda olması markanın bilinirlik düzeyine de etki edecektir.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın