Eskiden insanlar avladıkları hayvanların resimlerini mağara duvarlarına çizerdi. Şimdi önümüze avlanmış geliyor ve insanoğlu bu sefer mağara duvarına çizmek yerine Instagram hesabına bu fotoğrafları atıyor. İletişim ilk insandan beri varolan bir ihtiyaç biçimi. Gelişen teknoloji sayesinde cloud tabanlı çalışan ve Web 2.0. sayesinde çift taraflı iletişim sağlayan sosyal ağlar bu iletişimi hem insanlar arasında hemde markalar ve insanlar arasında sağlamış oldu.

Markalar veya işletmeler ister ürün ister hizmet satsın sosyal medya kanalları vasıtasıyla müşteri kitlesine ve müşteri adaylarına ulaşıyorlar. Bazı markalar bu sosyal medya iletişiminde başarılı olurken bazı markalarsa bu iletişimde sınıfta kalıyor. Sosyal medya iletişiminde en önemli başlıkları sıralarsak eğer;

Sosyal Medyanın Aşamaları

  1. Hedef Kitle Analizi
  2. İçerik Haritası
  3. Doğru Görsel Kullanımı
  4. Doğru İçerik Oluşturma
  5. Moderasyon
  6. Kriz Yönetimi
  7. Sosyal Medya Yönetimi

Yukarıda yer alan 7 madde sosyal medya iletişimin yapı taşlarını oluşturuyor. Sosyal medya kendi özünde 3 aşamadan oluşuyor. Gönder, al ve raporla. Gönder kısmında hedef kitle analizi ve hedef kitle odaklı içerik fikri oluşturmak ve bu fikri dijitale dökmek yer alıyor. Alma kısmında hedef kitleden aldığımız yorum, beğeni ve mesaj gibi etkileşim yer alıyor. En son kısmı ise yapılan tüm çalışmaların raporlamasından oluşuyor.

Bu döngüyü sağlayan marka veya işletmeler başarılı olurken, bu döngüde aksaklık yaşayan marka ve işletmeler başarısız olabiliyor. İşte bu noktada Digibus olarak ücretsiz bir hizmetimiz olan sosyal medya checkup hizmetimizi devreye aldık. Sosyal medya checkup sayfamızdan markanız hakkında detaylı bilgileri bize gönderebilirsiniz. En geç 3 gün içerisinde size sosyal medya puanınızın yer aldığı raporu göndermiş olacağız.  Sosyal medya checkup hizmetimizden faydalanmak için linke tıklamanız yeterli.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın