Sosyal Medya Yönetiminde Marka Kimliği Oluşturmak

Sosyal medya birçok marka için iyi bir pazarlama ve PR kanalı haline geldi. Sosyal medyanın basit ve etkili gücünü keşfeden markalar, sosyal medya yönetimi ile büyük bir kitleye hitap ediyorlar. Bunu yaparken, markaların sosyal medyada bir kimlik oluşturup ona göre takipçi kitlesine hitap etmesi gerekiyor. Sosyal medyada sadece haber ve duyuru paylaşan markaların ne kadar etkileşimi az kitlesi olduğu herkesin malumudur. Kitleye, onların bakış açılarına geçip hitap etmek, onları potansiyel müşteriler haline getirirler. Peki, sosyal medyada marka kimliği nasıl oluşturulur? Markaya kimlik oluşturduktan sonra neler yapılır?

Bilgisayar botu değil insan olmak

Marka, hem içeriklerinde hem de moderasyonda, karşısındaki kişiye bir insanla konuştuğunu hissettirmelidir. İçeriklerde “yaptık”, “yapıldı”, “geldik”, “gittik” gibi takipçiyi 3. Tekil şahsa döndüren kelimelerden kaçınılmalı, onlarla konuşuyormuş gibi özel içerikler oluşturulmalıdır. Markanın haberleri ve duyuruları için internet sitesi yeterlidir. Bir de sosyal medyada bunlara yer vermek takipçinin gelmemesine, olanların da kaçmasına sebep olabilir. İçeriklerde “xyz gazetesinde çıkan haberimizi okudunuz mu?” “enfes böreklerimiz hakkında ne düşünüyorsunuz” gibi cümleler kullanmak, takipçiye direkt hitap etmektir. Bu tip cümleler, içeriklere daha fazla etkileşim getirmektedir.

Benzer bir şekilde, moderasyonda da aynı üslup belirlenmeli, takipçilere basmakalıp cevaplardan ziyade onların istek ve şikayetlerinin dikkate alındığı hissettirilmelidir.

Sürekli Markayı Ön Plana Çıkarmamak

İnsanlar markanızı sosyal medyada takip ettiklerinde onlara sürekli ürünleriniz hakkında içerikler sunarsanız, bir süre sonra kişilerin etkileşime geçmediğini fark edersiniz. Sosyal medya yönetimi sürekli ürün içeriği paylaşmak değildir. Sürekli ürün içeriği paylaşıldığında etkileşim oranları düşer ve markanın sosyal medyadaki bilinirliği azalır. Bu sebeple, markanıza bir kimlik oluştururken sadece ürün paylaşımından kaçınıp, takipçilerin hoşuna gidecek ve paylaşılabilir içerikler oluşturmaya dayalı bir içerik yönetimi yapmanız gerekmektedir.

Diyelim bir gıda firmasısınız ve hazır gıdalar üretiyorsunuz. Sürekli ürünlerinizi paylaşmayacak, bu ürünler nasıl yenmeye hazır hale getirilir, üretilirken ne gibi çalışmalar yaptınız, gıda uzmanlarınızın tavsiyeleri, müşteri yorumları gibi içerikler oluşturacaksınız. Bu, markanıza bir kimlik oluşturma aşamasında karar alacağınız bir durum. Takipçilerinize nasıl hitap edeceksiniz, tavsiyede mi bulunacaksınız, yol mu göstereceksiniz, bunun kararını alacak ve içerik planınızı ona göre yapacaksınız.

Gerçek hayatı unutmayın

Markanız vektörlerden ve stok fotoğraflardan ibaret değil. Markanızın insana dokunuşunu içerik planında bulundurmanız gerekir. Ürününüzü kullanan bir insanı normal yaşamında fotoğraflamak, müşteri tepkilerini video ile diğer takipçilere ulaştırmak, ürünü şehrin sokaklarında, evlerde, günlük hayatın içinde fotoğraflamak markanız için bir kimlik oluşturmanız için önemli şeylerdir. Markanız insanlardan kopuk olmamalıdır. Bunu da onların içinde yer alarak sağlayabilirsiniz.

Markaya kimlik kazandırmak, sosyal medyanın ruhuna uymak demektir. İnsanların karşılarında bir muhatap bulduklarını hissetmeleri gerekiyor. Bunu da sosyal medya stratejinizi oluştururken düşünmeniz gerekecektir.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın