Kickstarter’da Başarılı Olmanın Yolları

Yeni bir girişim fikriniz var ama bu girişim fikrini gerçekleştirmek için yeterli finans desteğiniz yoksa Kickstarter girişimciler için cazibe merkezi görevi görüyor. Binlerce girişimci Kickstarter sayesinde başarıya ulaşırken bir o kadar girişimci de başarısız oluyor. Bunun en büyük sebeplerinden biride fikrinizi iyi tanıtamamak ve hedef kitle analizini gerçekleştirmeden projeye başlamak. Bu zamana kadar Kickstarter projelerinde toplam $4,425,430,548 para sözü verildi. Başvuran girişimlerden sadece 166,801 girişim fonlandı. 16,559,601 destekçi Kickstarter projelerine destek verirken, 5,431,652 kişi birden fazla projeye destek verdi. Konuyla ilgili daha detaylı istatistiklere ihtiyaç duyarsanız linkten inceleme yapabilirsiniz.

Hedef Kitle Analizi

Satış yapacağınız hedef kitlenizin yaşam döngüsünü analiz edin. Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor, kaç yaş aralığında, evli mi bekar mı gibi ihtiyacınız olacak tüm demografik bilgileri çıkartarak hedef kitlenizi iyice analiz edin. Yaptığınız analiz çalışması ürününüzü hedef kitle ile nasıl entegre edeceğiniz ve yapacağınız ürün tanıtımlarında size yol gösterecektir. Örneğin; aklınızda içine herşeyi sığdırdığınız, kaba görünmeyen, estetik duran ve su geçirmez bir çanta fikriniz var. Bu ürüne hedef kitleniz hangi zaman aralığında ihtiyaç duyuyor ve neden ihtiyaç duyuyor? Bu gibi sorulara hedef kitle analizi sayesinde cevap verebilirsiniz.

Ürün Fotoğraf Çekimleri

Ürününüzün normal ürün fotoğraflarını ve nasıl kullanılacağını gösteren konsept fotoğraf çekimlerini çekmelisiniz. Normal ürün fotoğrafları ürünü net bir şekilde gösterip detayları ifade ederken çektiğiniz konsept fotoğraflar ürünü kullanan insanların nasıl bir kullanım konforuna kavuşacağını gösterecektir. Konsept fotoğraflarla ürününüzü hikayeleştirmişte olacaksınız.

Digibus tarafından mobil aksesuar markası Linktech için çekilmiştir.

Ürün Websitesi

Hazırlayacağınız ürün websitesi ile ürününüzü internet üzerinde arayan kullanıcıları ayrıca bilgilendirmiş olacaksınız. “Ürününüzü internet üzerinde aratsaydınız eğer çıkan sonuçlara göre kendi ürününüze destek olur musunuz?” İşte bu soruya vereceğiniz cevap ürününüzün online itibarının ne kadar güçlü olup olmadığını ölçüyor. Bu sebepten dolayı Kickstarter üzerinde fikrinize destek olmak isteyen kişiler Google üzerinde arama yaptığında onları ikna edecek doneleri sunmanız gerekmektedir.

Websitesi açmak için ihtiyacınız olan domain adresi, web hosting ve mail altyapısı ile hızlıca çözüm bulabilirsiniz.

Ürün Sosyal Medya Hesapları

Ürünüze ait Facebook, Instagram, Youtube ve Twitter gibi sosyal medya hesaplarını alıp bu hesaplarınızın içini ürün bilgileriyle doldurmanız gerekiyor. Bu hesapları alıp boş bırakmaktansa hiç açmamak daha iyi olacaktır. Bundan dolayı hesaplarda profil fotoğrafı yüklemesi, genel bilgi güncellemeleri v.b. güncellemeleri yapmanız gerekmektedir.

Açtığınız ürün sosyal medya hesaplarınıza ürününüzü en iyi şekilde anlatacak en az 10 fotoğraf yüklemeniz meraklı destekçileri memnun edecektir.

Ürün Tanıtım Videosu

Kickstarter’da girişim fikrinizi tanıtırken en iyi tanıtım donesi ürün tanıtım videosu oluşturmak. Kickstarter’a yükleyeceğiniz videoda ürününüzü en iyi şekilde tanıtmalı ve ürünle ilgili sık sorulan sorulara cevap vermelisiniz. Aşağıdaki Kickstarter üzerinde fon toplayan bir ürüne ait tanıtım videosunu örnek olarak izleyebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın