İnternet kullanım penetrasyonu, e-ticaret alışveriş oranları, mobil kullanım hatta Corona gibi salgın hastalıkların etkisiyle internet üzerinde geçirilen zaman sürekli artış gösteriyor. Bu zaman içerisinde hedef kitleniz olan müşterileriniz ne yapıyor? 

Müşteriler İçeriğe Nasıl Ulaşıyor?

İnternet üzerinde sörf yapan, ürün inceleyen, elektronik bir eşya almadan önce incelemeleri okuyan, bir sağlık sorunu hakkında araştırma yapan, evde spor yapma veya diyet programı arayan her bir kullanıcı Google, Bing,Yandex ve DuckDuckGo gibi herhangi bir arama motoru üzerinden arama yapıyor. Bu aramalar sonucunda arama motoru algoritması son kullanıcıya en faydalı olacak yazı, görsel, video, canlı yayın hatta podcast gibi içerikleri arama yapan kitleye gösteriyor.

İçerik Nasıl Paraya Dönüşüyor?

Herhangi bir blog yazısı üzerinden bir örnek vermemiz gerekirse;

40 anahtar kelimeden aylık 100K ziyaret alan bir blog yazısı %1 dönüşüm oranıyla websitesi sahibine ne kazandırabilir?

  • Lead (Müşteri Datası)
  • E-Ticaret Dönüşümü
  • Marka Bilinirliği
  • Güven v.b.

Sadece e-ticaret dönüşümünü üzerinden bir hesaplama yaparsak eğer;

Bir blog yazısı aylık 100.000 ziyaretçi getiriyorsa ve dönüşüm oranı %1 ise tek bir blog yazısı aylık 1.000 adet sipariş kazandırabilir.

(100.000X1)/100=1000 Sipariş

Sepet ortalamasını 50 TL üzerinden değerlendirirsek eğer aylık 5.000 TL kazandırır diyebiliriz.

100X50=5.000 TL

Rakamlar üzerinden daha net ilerlemek amacıyla e-ticaret üzerinden örnek verdim. Yine müşteri datası, güven ve marka bilinirliği gibi sonuçlarda her şekilde işletme karlılığına etki eden dönüşümler.

İçerik Nedir?

Peki içerik nedir? Bu sorunun cevabını verebilmek ve mesleki tanımın birazda dışına çıkabilmek için epey eskiye gitmemiz gerekiyor. Eski derken ilk çağlardan bahsediyorum.

Eskiden insanlar avladıkları hayvanların resimlerini mağara duvarlarına çiziyorlardı. Şimdi bize avlanmış ve pişmiş olarak geliyor ve biz bu resimleri Instagrama atıyoruz. Instagram’a attıklarımız içerik olurken eskiden mağaralara çizilen resimler bir içerik midir?

Şimdi tarihi biraz ileri alalım ve Orhun anıtlarına gidelim. Orhun anıtları Göktürk İmparatorluğu’nun ünlü hükümdarı Bilge Kağan dönemine ait 6 adet yazılı ve dikili anıtlardır. Tarihsel olarak bir köşe taşıdır ve Türk tarihi açısından önem arzeder. Peki Orhun Anıtları bir içerik midir?

Tarihin ilk sahnelerinde mağara duvarlarına çizilen resimler, Orhun Anıtları hatta Tolstoy’un yazmış olduğu Anna Karenina kitabı.

Şu anda Web 2.0 teknolojisinin mimarı olduğu ve karşılıklı etkileşim kurmamıza olanak sağlayan sosyal medya siteleri ve mobil uygulamalara yüklediğimiz kendi ürettiğimiz içerikler. Tüm bunların hepsi birer içerik. İçeriği üreten bizler yani teknoloji kullanıcıları bazen ömürlük bazende 24 saatlik içerikler üretiyoruz.

Ürettiğimiz içeriğin ömrünü belirleyen yegane şey o içeriğin insanlara faydalı olup olmadığıdır.

İnsanlara faydalı olan ve yol gösteren tüm online ve offline içerikler uzun ömürlüdür. Tıpkı mağara duvarlarına çizilen resimler ve Orhun Anıtları gibi. 

İçerik üretirken nasıl iyi bir içerik oluşturabiliriz? Bu sorunun cevabı bir sonraki blog yazımızda.  Ürettiğimiz diğer içeriklere aşağıdan ulaşabilirsiniz;



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın