Instagram‘ın e-ticaret için olan önemi gün geçtikçe artıyor. Özellikle COVID-19 sürecinde instagram kullanıcıları Instagram üzerinden daha çok vakit geçiriyorlar. Görsel, video paylaşımlar artarken canı yayın yapma ve canlı yayınlara katılma oranlarıda artmış durumda. Statista’nın verdiği bilgilere göre; Türkiye Instagram kullanımında Rusya’nın ardından dünyada 6. sırada yer alıyor.  Türkiye’den sonra Japonya, Meksika ve Birleşik Krallık olarak liste devam ediyor.

Instagram kullanımının ve Instagram’da içerik üretmenin bu kadar arttığı bu dönem e-ticaret üzerinden satış yapan internet siteleri içinde güzel bir kaynak oluşturuyor. E-ticaret siteleri ürünlerini instagram üzerinden sergilerken Instagram mağazası arayıcılığıyla da ürünlerini taglayıp direkt satışa çevirebiliyor. Instagram kullanımı markalar, işletmeler ve son kullanıcılar tarafında artarken daha çok kişiye ulaşmak isteyen kişiler iyi içeriğin yanı sıra doğru bir şekilde tag kullanmaya özen gösteriyor.  

Instagram için Doğru Tag Kullanımı

Peki e-ticaret siteleri Instagram hesaplarını daha iyi kullanabilmek için tag kullanımında neye dikkat etmeliler?

Başlangıç Tagları

Instagram metninden hemen sonra markanızı veya e-ticaret sitenizi ifade eden #markaismi #siteismi veya #slogan türünden taglar kullanın. Bu şekilde ürünün hangi markaya veya siteye ait olduğu taglarda yer alır ve o tagı tıkladığınızda tüm ürünlerinizi gözlemleyebilirsiniz.

Genel Taglar

Başlangıç taglarından hemen sonra paylaşacağınız ürünün yer aldığı sektör ile ilgili sektörel taglar kullanın. Örneğin ev tekstili alanında bir ürünü paylaşacaksanız #instahome #home veya #evtekstili gibi taglar kullanabilirsiniz.

Kategori Tagları

Paylaşımı yapılacak olan ürünün kategorisini belirten taglardır. Örneğin mutfakta kullanılacak bir ürünü paylaşıyorsanız eğer #mutfak ve ilgili tagları kullanabilirsiniz. Yatak odasına yönelik bir ürün ise #yatakodası gibi taglarla ürünü destekleyebilirsiniz.

Ürün Tagları

Instagram’da paylaşılacak olan ürünün kendisini veya muhtevasını ifade eden taglardır. Örneğin #dekoratifcam #desenlicam gibi. Ürün taglarını ürünün isminden veya içeriğinden üretebilirsiniz.

Son olarak e-ticaret sektöründe faaliyet gösteren bir markanın, ev tekstili kategorisinde ve mutfak alt kategorisinde yer alan bir dekoratif cam için aşağıdaki instagram tag dizilimini kullanmak gerekmektedir.

#markaismi #siteismi #slogan #instahome #home #evtekstili #mutfak #dekoratifcam #desenlicam

Instagramı daha aktif kullanmak isterseniz e-ticaret danışmanlığı sayfamızdan bize ulaşabilirsiniz. E-ticaret ile ilgili daha fazla blog yazısı okumak için aşağıda yer alan e-ticaret tagına tıklayabilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın