Dünya büyük bir pandemi sürecinden geçiyor. Korona virüsün Aralık 2019’dan başlayarak tüm dünyaya hızla yayılması birçok sektörü etkilediği gibi e-ticaret sektörünü de etkilemiş durumda. Satışlarda çok büyük düşüş yaşanmasa da siparişlerde odak değişikliği yaşandı. Bu da birçok satıcıya gelir düşüşü olarak yansıdı. Ayrıca bazı sektörlerin çalışma koşullarının değişmesi de e-ticarette sorunlara sebep olabiliyor. Peki bu süreci en iyi şekilde atlatabilmek için neler yapılmalı? Bu konuyla ilgili birkaç tavsiyemiz olacak. 

Tedarikçi Alternatiflerini Değerlendirin 

E-ticaret sitenizde veya pazar yerlerinde sattığınız ürünler için belirli tedarikçilerle çalışıyorsunuzdur. Korona virüs salgınında tedarikçileriniz ürün tedariğinde problemler yaşayabilirler. Bu süreci hasarsız atlatmak için farklı tedarikçilere yönelmek veya alternatifleri tespit etmek gerekiyor. Çünkü tedarikçilerden alacağınız ürünlerin kesilmesi veya çok az gelmesi çalışmalarınıza balta vurabilir. 

Müşteri Hizmetlerini Kesmeyin 

Sipariş veren müşteri ürününü bir an önce teslim almak isteyecektir. Bu süreçte bazı durumlardan dolayı gecikme yaşanabilmektedir. Bu gecikmeden dolayı müşteriden gelebilecek tepkileri azaltmak ve en azından bir muhatap bulabildiklerini düşünmeleri açısından müşteri hizmetlerini asla durdurmayın. Birçok firmanın telefonlara bakmaması, maillere cevap vermemesi kendilerine olumsuz bir şekilde dönmektedir. 

Pazarlama Faaliyetleri 

Dijital pazarlama çalışmalarını asla durdurmayın. Diğer e-ticaret sitelerinden farklılaştığınız ve onlardan daha iyi olduğunuz konularda insanlara ulaşarak kendinizi duyurmanız çok doğru bir hareket olacak. Bu süreçte kazanacağınız müşterileriniz sadık müşterilere dönüşme konusunda daha büyük oran verecektir. 

Hediye Verin 

Gönderdiğiniz ürünlere ufak tefek hediyeler eklemek, indirim kuponları vermek müşterinin beğenisini kazanacaktır. Gecikme yaşayabilirsiniz ama hediyelerle bu gecikmeyi telafi edip müşteri sadakati kazanabilirsiniz. 

İyi Bir Kargo Firması ile Çalışın 

Bu süreçte verdiğiniz ürünleri müşteriye en hızlı şekilde ulaştıracak kargo firması ile çalışmak sizlere artı puan kazandırır. Özellikle, hızlı gönderim, gün içi teslimat gibi imkanlar sunankargo firmalarının avantajlarından faydalanmayı deneyebilirsiniz. Kargo, e-ticaret sürecinin en önemli noktasıdır ve bu süreçte sorun yaşayan birçok firma kargo sürecinde sorunlar yaşamışlardır. Müşteri sadakati ve memnuniyeti için iyi bir kargo firması seçmeyi unutmayın.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın