Warning: Undefined array key -1 in /home/digibus/domains/digibus.com.tr/public_html/wp-includes/post-template.php on line 330

Warning: Undefined array key -1 in /home/digibus/domains/digibus.com.tr/public_html/wp-includes/post-template.php on line 330
Olağanüstü Zamanlarda E-Ticaret Siteleri Nasıl Hareket Etmelidir? - Dijital Pazarlama, Sosyal Medya, İş Geliştirme Ajansı, E-Ticaret Danışmanlığı | Digibus

Covid-19 salgını, kurduğumuz ekonomik sistemlerin ne kadar kırılgan olduğunu ortaya koydu. Birçok sektör bu süreçten olumsuz etkilendi. Doğal olarak e-ticaret siteleri de bu süreçten payını aldı. Doğal olarak bu pandemi süreci bize bazı şeyleri hatırlattı. Her durumda olduğu gibi e-ticaret yönetiminde de olağanüstü durumlara yönelik senaryolar üretilmeli ve bu durumlar gerçekleştiğinde bu senaryolar devreye alınmalı. Bu yazımızda, pandemi süreci gibi durumların oluşturduğu olağanüstü zamanlarda e-ticaret siteleri nasıl hareket etmeli, bununla ilgili birkaç ipucu vereceğiz. 

Stoklara Dikkat 

Olağanüstü durumlar birçok açıdan farklı etkiler ortaya koyar. Bu tip süreçlerin başlaması veya ayak seslerinin işitilmesi sırasında e-ticaret siteleri stok durumlarını ele almalıdır. Stokların zamanından önce tükenmesi veya talep patlaması yaşanan ürünlerin yeterince arz edilememesi gibi durumlarla karşılaşmamak adına tüm süreci göz önüne alarak stoklar kontrol edilmelidir. 

Sektör Değiştirme 

Olağanüstü zamanlarda insanların ihtiyaçları farklılık gösterecektir. Bu gibi durumlarda e-ticaret sitesi yöneticisi veya satış yeri sahibi olarak olabilecek en uygun alanlara geçiş yapabilecek güçte olunmalıdır. Ürün farklılaştırma, odak değişimi gibi eylemler satışlara olumlu yansıyabilir. Covid-19 sürecinde bazı giyim markalarının gıda satışı yaptıklarını unutmayın. 

Müşteri Hizmetlerine Dikkat 

Normal zamanlarda olduğu gibi olağanüstü durumlarda da müşteri hizmetleri asla ihmal edilmemelidir. Belirsizlik durumları, gecikmeler gibi birçok konudan dolayı müşteriler bilgi edinmek isteyeceklerdir. Mail, telefon ve sosyal medya mesajlarının sürekli takibi yapılmalı, müşterilere doğru bilgi verilmeli ve süreç hakkında bilgilendirme mutlaka yapılmalıdır. 

Kargo Yönetimi 

Pek tabii ki olağanüstü zamanlar olağanüstü şartlar getirir. E-ticaret sürecinin en önemli noktalarından birisi kargo yönetimidir. Seçeceğiniz kargo firması her durumda sizi yarı yolda bırakmayacak güçlü bir yapıda olmalıdır. İnternetten alışveriş yapan kişilerin son zamanlarda en sık şikayet ettiği konulardan birisi de kargoların zamanında gelmemesi olmuştur. Bu sebeple, kargo firmanızı doğru seçmenizi tavsiye ediyoruz. 



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın