E-ticaret süreci birçok değişkenden meydana gelmiştir. Tümünü dengeli ve yönetilebilir şekilde bir arada tutan yöneticiler e-ticarette başarıyı kısa sürede yakalayabilmektedir. E-ticaret süreçlerinin farklı sektörlere hitap eden adımlarından birisi de kargodur. Satılan ürünü kullanıcıya sorunsuz bir şekilde teslim edebilmek için kargo süreci iyi bir şekilde planlanmalıdır. Bu süreç, satış öncesi ve satış sonrası olarak ele alındığında, satış öncesi süreçte yapılacak kampanyalar yeni müşteriler kazanmaya olanak sağlayacaktır.

Peki, kargo kampanyaları nelerdir, kargo kampanyaları e-ticaret sitesine nasıl değer kazandırır? 

E-ticarette Kargo Kampanyaları 

Satılan ürünü müşteriye ulaştırmak kadar, müşteriye bu süreci sunarak müşteri kazanmak da önemlidir. Kargoda çeşitli kampanyalar uygulanarak satışları artırmak mümkündür. Kargo kampanyası çeşitli şekillerde uygulanabilir. Bu kampanyaları şöyle ele alabiliriz: 

  • Ücretsiz Kargo: Kargo ücretinin satıcı tarafından karşılandığı bu kampanya kullanıcılar üzerinde oldukça etkilidir. Kargo ücreti ödemeyeceğini bilen kişi ürünü satın almak için daha fazla motive olacaktır. 
  • Belirli Miktar Alışverişe Ücretsiz Kargo: Belirli bir oranda yapılan alışverişe ücretsiz kargo imkanı ilk etapta çekici gelmeyebilir ama satışları belirli oranda artıracağı da bir gerçek. Örneğin 50 tl alışveriş sınırı uygulanarak müşteriyi bu rakamın üzerinde alışveriş yapmaya yönlendirebilirsiniz. 
  • Belirli Kategorilere Ücretsiz Kargo: Belirli kategorilere belirli zamanlarda ücretsiz kargo uygulanarak stok fazlası olan ürünler kısa sürede tüketilebilir veya bu ürünlerde daha fazla satış rakamına ulaşılabilir. Bu, site içerisinde aktifliği de sağlayacağı için tüm kategorilere etki edecektir. 

Kargo Kampanyalarının Önemi 

Kargo kampanyaları müşterilerin satın alma isteklerini artıracaktır. Çünkü küçük bir meblağa bile kargo ödemeyeceğini bilen kişi istediği şeyi sipariş verebilir. Bu bakımdan, bütçeye veya hedeflere göre bu kampanyaları kullanmak e-ticaret sitesine avantaj sağlayacaktır. Ama burada dikkat edilmesi gereken husus satış sonrasında sorun çıkarmayacak bir kargo firması ile çalışmaktır. 



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın