E-Ticaret Danışmanlık Ajansı ile Satışlarınızı Artırın

İnternetten satış yapmanın birçok yolu bulunuyor. Bunların en karmaşık olan şekli ise e-ticaret sitesidir. Günümüzde birçok firma kendi ürünlerinin satışını e-ticaret sitesi üzerinden de gerçekleştiriyor. Bu da birçok firmanın bu alana girmesini sağlayan önemli faktörlerden. Hatta, 2020 yılına damgasını vuran pandemiden dolayı da insanların internetten alışveriş yapma alışkanlığı oluştu.

Bu, e-ticaretin geleceğine daha fazla katkı yapmıştır. Ama ortada çok büyük bir problem durmaktadır. E-ticaret sitesi yönetimi oldukça meşakkatli bir çalışmadır. Birçok değişkeni bulunan e-ticaret yönetimi sadece websitesi kurmakla kalmıyor. Kargo yönetimi, dijital pazarlama, içerik yönetimi, SEO gibi birçok farklı alandan değişkenler de işin içine dahil oluyor. Haliyle, firmaların kendi bünyesinde bu çalışmayı yapabilmesi için belirli bir bütçe ayırması ve eleman(lar) istihdam etmesi gerekiyor. Bu da firmaların belini bükebiliyor. Bu durumun önüne geçen e-ticaret danışmanlığı ise birçok firmaya büyük faydalar sağlamaktadır. Bir e-ticaret danışmanlık ajansı ile çalışılması ise en doğru karar olacaktır.

E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-ticaret sitesi kurmak beklenenden daha basit olabilir. Peki bunu doğru bir şekilde yönetmek? E-ticaretin birçok değişkeni bulunuyor. Stok yönetimi, kargo, pazarlama, müşteri hizmetleri, e-ticaret sitesi yönetimi gibi birçok konuda bilgi sahibi olmak gerekiyor. Bu da yetmiyor, bunları kontrol edecek elemanlar istihdam etmek ve süreci sürekli izlemek de beraberinde geliyor.

E-ticaret sitesi yönetiminin bu ağırlığını gören firmalar, ya bütçe konusunda kesenin ağzını açıp departman kuruyorlar ya da e-ticaret danışmanından destek alıyorlar. Peki bu e-ticaret danışmanlığı nedir? Kısaca şöyle özetleyebiliriz: E-ticaret danışmanlığı, firmaya e-ticaret sürecinin tüm aşamalarında yardımcı olmak ve firmaya yol göstermektir. Bu yardımcı olmak ve yol göstermek çalışmaları büyük çaplı e-ticaret operasyonlarında bizzat süreci yönetmeye kadar ilerlemektedir. Bu durumda da e-ticaret danışmanlık ajansı ortaya çıkmaktadır.


E-Ticaret Danışmanlık Ajansı Ne Yapar?

E-ticaret danışmanlık ajansı, küçük, orta veya büyük e-ticaret operasyonlarında, firmaya yol gösteren veya süreci yöneten ajanslardır. Bu ajanslarda e-ticaret konusunda bilgili ve tecrübeli kişiler tarafından çalışmalar gerçekleştirilir. Doğal olarak, bir e-ticaret danışmanlık ajansında birden fazla kişi e-ticaret operasyonu hakkında çalışma yapabilir. Bir e-ticaret danışmanlık ajansında şu başlıklarda çalışmalar yapılmaktadır:

Yazılım

E-ticaret sitesi temelinde bir internet yazılımıdır. Bu yazılımın sıfırdan oluşturulması veya hazır altyapılardan birinin tema giydirilerek kullanılması gerekir. Her firma e-ticaret yazılımı için büyük bütçeler ayıramadığından genellikle hazır altyapılar tercih edilmektedir. Bu da, yazılımların sürekli olarak stabil tutulması veya sorunlar karşısında acil müdahalede bulunulmasını zorunlu kılar.

Bir e-ticaret danışmanlık ajansı, bünyesindeki yazılımcılar ile danışmanlık verdiği firmaya altyapının sürekliliğini sağlamak üzerine çalışmalar yapar. Gerektiği takdirde altyapı kurmak veya sıfırdan altyapı yazmak işlerini de üstlenebilir.

E-Ticaret Site Yönetimi

Bir e-ticaret operasyonunda altyapıyı kurmak yeterli değildir. Bu altyapının ürünlerle zenginleştirilmesi ve içeriklerinin düzenlenmesi gerekir. Bunlara ek olarak da satışların kontrolü, kargo süreci, ürün tedariki gibi aşamaları da bulunmaktadır. E-ticaret danışmanlık ajansı işte bu konuda da müşterilerine yardımcı olmaktadır.

Bu operasyonun en kritik aşamalarından olan e-ticaret site yönetiminin, ürün girilmesi, fiyatlandırma yapılması, tedarik yönetimi ve kargolamanın yönetilmesi gibi aşamaları ajans tarafından kontrol edilecektir. Bu da, yoğunlukların önüne geçmek, karışıklıklara engel olmak, satışların doğru bir şekilde gerçekleştirilmesi gibi avantajlar getirir.

Pazar Yerleri Yönetimi

E-ticaret sadece özel e-ticaret yazılımıyla değil aynı zamanda büyük pazar yerleri vasıtasıyla da gerçekleştirilir. Türkiye’nin büyük e-ticaret pazar yeri altyapıları olan N11, Gittigidiyor, Hepsiburada gibi sitelere ek olarak Amazon gibi büyük firmalar da bulunuyor. Bu durumda tümüne birden yetişmek ve ürünleri buralarda satabilmek için profesyonellerden destek almak gerekebiliyor.

E-ticaret danışmanlık ajansı pazar yerleri konusunda da firmalara yardımcı olmaktadır. Kurulum ve yönetim gibi tüm süreci ilerletmek veya firma içerisinde çalışan kişiye eğitimler gerçekleştirmek gibi çalışmalarla bu süreç yönetilmektedir.

Pazarlama

Bir e-ticaret operasyonun en önemli aşamalarından birisi pazarlamadır. Özellikle dijital pazarlama çalışmalarının eksiksiz yapılması ve bu alana çok önem verilmesi gerekir. Çünkü müşterilerin birçoğu dijitalde bulunmaktadır. Sosyal medya yönetimi, reklam yönetimi, içerik pazarlaması gibi birçok noktada çalışmalar yapılmalıdır. Bunun da mutlaka profesyonellerce gerçekleştirilmesi gerekir. E-ticaret danışmanlık ajansı, e-ticaret operasyonunun dijital pazarlama ayağını yönetebilmektedir. Bu sayede olması gerektiği gibi bir pazarlama faaliyeti gerçekleştirilebilir. Bunun neticesi olarak da hedef kitleye ulaşılır ve ürün satışları gerçekleştirilir.

Müşteri Hizmetleri

Ürünün sitede yayınlanması, pazarlamasının yapılması ve satışının gerçekleştirilmesi her zaman yeterli olmaz. Bunlara ek olarak müşteri hizmetleri de gerçekleştirmek gerekir. Müşterilerin şikayetlerini dinlemek, ürün teslimatını kontrol etmek, sorulara cevap vermek gibi çalışmalar yapılmalıdır. Bu, e-ticaret operasyonunun ilk başlarında kolayken, satış hacmi büyüdükçe problem oluşturmaya başlar. Bunun için e-ticaret danışmanlık ajansının tecrübeleri ve gerekiyorsa çalışanları tarafından hizmet sağlanır. Gerektiği durumda ajans müşteri hizmetleri için çalışma yapar. Ya da firma içerisinde işlemleri gerçekleştirecek kişilere eğitimler verir ve sürecin sorunsuz ilerlemesi sağlanır.


E-Ticaret Danışmanlık Hizmetine Neler Dahildir?

Bir e-ticaret operasyonunda, firmanın nelere ihtiyacı olduğunu bilmesi her zaman kolay değildir. Firma, iyi olduğu konularda danışmanlık almazken, sorunlar yaşadığı alanlarda hizmet alımı yapabilir. Bu durumda, e-ticaret danışmanlığı hizmetine nelerin dahil olacağı firmanın tutumuna göre belirlenmektedir. Dolayısıyla, e-ticaret danışmanlık ajansı öncelikle durumu kontrol eder ve nelere ihtiyaç olduğunu belirler.

Bununla ilgili bir teklif hazırlayarak müşteriye sunar. Müşteri, e-ticaret operasyonunun devamlılığı adına bu teklifte bahsedilen konularda yardım almalıdır. Çünkü, genellikle firma içerisinde süreci çözmeye çalışan firmalar e-ticaret operasyonlarında başarısızlık elde ederler. Zira bazı konuların mutlaka profesyonellerce yerine getirilmesi gerekir. Bu kapsamda, bu hizmete nelerin dahil olduğuna firmanın durumu etki edecektir.

E-Ticaret Danışmanlığı Hizmeti Ücretleri

E-ticaret danışmanlık ajansı, hangi başlıklarda ve içeriklerde firmalara hizmet vereceğini analiz yaparak belirler. Bu analiz neticesinde çeşitli konularda ihtiyaçların varlığı ortaya konur. Firma, bu çalışmalardan hangilerini seçeceğine karar verecektir. Bunları ele aldığımızda, e-ticaret danışmanlığının standart bir ücretinin olmayacağını görebiliriz. Çünkü operasyonun büyüklüğü ve ihtiyaçları bu ücretleri belirleyecektir. Haliyle, ücretlendirmeden ziyade tecrübeli ajanslarla çalışmak en doğru karar olacaktır.

Biz, Digibus olarak bugüne kadar birçok e-ticaret sitesine danışmanlık vermiş veya süreçleri yönetmiş bir dijital iş geliştirme ajansıyız. E-ticaret konusunda deneyimli elemanlarımızla müşterilerimize hizmet sunuyoruz.

Bilinen birçok firmaya vermiş olduğumuz danışmanlıklar ve süreç yönetimi çalışmalarına referanslar sayfamızdan erişebilirsiniz. Hangi başlıkta olursa olsun bir e-ticaret danışmanlık ajansı arayışınız veya e-ticaret danışmanlığı ihtiyacınız bulunuyorsa bizimle iletişime geçebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın