Instagram, milyonlarca kullanıcısı ve sunduğu olanaklarla bir pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Günümüzde birçok kişi ve kurum, pazarlama çalışmaları için Instagram’ı tercih ediyor. Butikler, sanatçılar, firmalar, marketler derken Instagram’da birçok farklı hesaba rastlamak mümkün. Haliyle, Instagram’ın pazarlama aracı olarak daha doğru kullanılması ihtiyacı oluşuyor. İnsanlar, bu platformu içerikleriyle farklılaştırırken, firmaların ve kişilerin pazarlama çalışmalarında buna uymaları gerekiyor.

Doğal olarak Instagram çalışmalarında danışmanlık hizmeti alınması ihtiyacı doğuyor. Günümüzde birçok kişi Instagram hesapları için danışmanlık yapmakta, birçok ajans bu hizmeti müşterilerine sunmaktadır. Türkiye’de ve dünyada en fazla kullanılan sosyal medya platformlarından birisi olan Instagram için bu danışmanlık çalışmaları gerçekten doğru bir şekilde yapılabiliyor mu? Instagram danışmanlık çalışması yaptırırken nelere dikkat edilmelidir. Bu yazımızda, bu konularda birkaç madde ile bilgi vermek istedik.

Instagram Danışmanlık Hizmeti Nedir?

Günümüzün bir kısmını akıllı telefonlarda sosyal medya hesaplarını kontrol etmekle geçiriyoruz. Birçok sosyal medya platformundaki hesaplarımızın etkileşimi, takip ettiklerimizin paylaştıkları, sürekli önümüze düşüyor. Bu içeriklerin profesyoneller elinden çıkıp çıkmadıkları ise anında anlaşılabiliyor. Çünkü profesyonel bir çalışma kendisini belli etmektedir. İşte, bu dikkat çeken içeriklerin profesyonellerce hazırlanmış olması bir çalışma alanı meydana getirmiştir.

Sosyal medya yönetimi. Sosyal medya yönetimi, sosyal ağlardaki hesapların, o ağın diline ve teknik ihtiyaçlarına göre yönetilmesi çalışmasıdır.

Özelde ifade edecek olursak, örneğin Instagram’da, hangi saatte ne paylaşılır, nasıl görseller oluşturulur, sosyal medya danışmanı bu konularda bilgi verir. Sadece Instagram özelinde çalışan sosyal medya danışmanlarına Instagram danışmanı diyebiliriz. Bu kişilerin yaptıkları çalışma da Instagram danışmanlığı olmaktadır. Instagram danışmanlık hizmeti sadece bu ağdaki çalışmayı kapsar. Instagram için içerik üretmek, bu içerikleri belirli bir takvime göre ayarlamak ve paylaşmak gibi temel birkaç görev bulunmaktadır. Fakat, derine inersek dikkat edilmesi gereken birçok noktanın bulunduğunu görebiliriz.



Instagram Danışmanlık Çalışmasında Nelere Dikkat Edilir?

Danışmanlık çalışmasının neyi kapsadığının belirlenmesi bu çalışmanın seyrini doğrudan etkileyecektir. Bu nedenle, Instagram danışmanlık hizmeti alınıyorsa talep edilenler ve yapılacaklar en başta belirlenmiş olmalıdır. Madde madde bakacak olursak:

Kapsam

Instagram danışmanlık hizmeti neyi kapsayacak? İki tarafın da bu noktada mutabık kalması gerekmektedir. Instagram danışmanlık hizmeti veren kişi veya ajansın içerik üretip üretmeyeceği, takipçi kazandırma çalışması yapıp yapmayacağı, reklam çalışması yapılıp yapılmayacağı belirlenmiş olmalıdır. Bu da, çalışmanın kapsamını belirleyecektir. Danışmanlık hizmetinde sadece fikir sunma hizmeti verilebilir. Ya da görsel hazırlama çalışması da yapılabilir. Bu noktada hizmeti alan firmanın isteklerini tam olarak belirtmiş olması gerekmektedir.

Hesap Yönetimi

Instagram danışmanlık hizmetinin başlıca maddelerinden birisi hesap yönetimidir. Bu noktada dikkat edilmesi gereken en önemli husus çalışmayı yapan kişi veya ajansın profesyonel içerikler üretebilmesi, hedef kitleyi yakalayabilmesi, kampanyalar düzenleyebilmesidir. Tüm bu konularda kişi veya ajans yeterli bulunursa, çalışmanın kapsamı değerlendirilebilir. Kaç paylaşım olacak, fotoğraf çekimi, görsel oluşturma gibi çalışmalarda neler gerçekleştirilecek, kampanya yapılacak mı gibi sorular cevaplanmalıdır.

Kampanya

Instagram’da takipçi artırmak için tercih edilen yöntemlerden birisi Instagram kampanyalarıdır. Uzman kişi veya ajans, Instagram danışmanlık hizmetinde belirli periyotlarda kampanyalar düzenlemelidir. Bu kampanyalarda dağıtılacak ödüller de yasalara uygun bir şekilde tercih edilmiş olmalıdır.

Reklam Yönetimi

Instagram danışmanlık hizmetinin bir diğer kapsamı da reklam yönetimidir. Instagram reklamları hem erişim hem de takipçi kazandırma adına kullanılabilecek etkili yöntemlerdendir. Eğer bir Instagram danışmanlık hizmeti alınıyorsa mutlaka reklam yönetimi hizmeti de alınmalıdır. Çünkü, daha fazla kişiye ulaşmak, takipçi kazanmak, sosyal medya çalışmasında ön plana çıkan konularla ilgili bilgilendirme yapıp pazarlama faaliyetleri yürütmenin en etkili yolu Instagram reklamlarıdır.

Danışmanlık

Instagram danışmanlık hizmeti alınırken sadece bir danışmanlık çalışması da talep edilebilir. Bu çalışmanın kapsamında ise sadece fikir sunmak ve yönlendirmek vardır. Uzman kişi veya ajans, bilgi birikimiyle firmaya veya kişiye yapması gerekenleri bildirir, hangi saatlerde paylaşım yapılacağı, nasıl içerikler paylaşılacağı gibi konularda yardımcı olur.



Instagram Danışmanlık Çalışmasına Neler Dahildir?

Instagram danışmanlık hizmetinin içeriği tamamen iki tarafın anlaşmasına göre belirlenmelidir. Uzman kişi veya ajans, yapabileceği veya yapamayacağı çalışmaları bildirir, hizmet alan kişi veya ajans da istediği çalışmaları seçer. Bu sebeple Instagram danışmanlık hizmetine şu şu maddeler dahildir demek doğru olmaz. Çünkü bu tamamen ihtiyaca göre belirlenecektir. Bu sebeple, öncelikle ihtiyacı doğru analiz etmek gerekir.

  • Ben nelere ihtiyaç duyuyorum?
  • Instagram çalışmasında ne gibi hizmetler almak istiyorum?

Gibi sorular çalışmanın içeriğini belirlerler. Instagram danışmanlık hizmeti almak istediğinizde bu maddelere dikkat etmeli ve çalışmayı en iyi yapacak kişi veya ajansla çalışılmalıdır. Doğru bir Instagram yönetimi çalışması harcanan bütçenin çok daha fazlasını geri getirir. Haliyle, en doğru kişilerle çalışmak doğru bir tercih olur. Digibus olarak bugüne kadar birçok kişi ve kurum için Instagram danışmanlık hizmeti sunduk

 Bu çalışmalarımız, moda sektöründen teknolojiye, fuarcılıktan gıda sektörüne kadar birçok alanı kapsamaktadır. Tecrübemize güveniyor ve her gün, zamanın getirmiş olduğu gereksinimlere uygun bir şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Siz de Digibus kalitesinde Instagram danışmanlık hizmeti almak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın