instagram Reklamları Nedir? Instagram’da Nasıl Reklam Verilir?

Sosyal medyanın ulaştığı kitle, birçok kitle iletişim aracının ulaştığı kitleden çok daha hızlı büyümüştür. Bunun doğal bir getirisi olarak da sosyal medyada pazarlama faaliyetleri ortaya çıkmıştır. Günümüzde sosyal medya reklamları için harcanan paralar basılı medyaya ayrılan reklam bütçelerinin üstüne çıkmış durumda. Gelecekte dijital reklamların pastadan aldığı pay diğer rakiplerini geride bırakacak gibi duruyor.

Sosyal medya reklamlarının büyük bölümü de Facebook ekosistemine aktarılmaktadır. Bunda da önemli bir kısmı Instagram elinde tutuyor. Instagram’ın, kullanıcı kitlesi, ulaştığı farklı demografilerdeki insanları düşündüğümüzde neden bu kadar etkili olduğunu görebiliriz. Dünya çapında bir milyardan fazla kişiye ulaşan Instagram bu gücünü de reklam gösterimlerinde kullanmaktadır. Peki, Instagram reklamı nedir? Instagram’da reklam vermek neden önemlidir?

instagram Reklamı Nedir?

Instagram’da, görsel ve video içerikleri paylaşmak yetmemektedir. Bu içerikleri ayrıca reklam olarak da yayınlamak gerekiyor. Instagram’da paylaşılan içerikleri veya özel reklam içeriklerini, hedef kitleye ulaşmak, daha fazla beğeni almak, etkileşimi artırmak, sayfanın takipçi sayısını yükseltmek, web site trafiğini yükseltmek gibi çeşitli amaçlarla reklam çıkmaya Instagram reklamı denir. Instagram reklamları, ana akışta veya hikayelerde verilebilmektedir. Her ikisi için de belirli formatlar bulunmaktadır. Bu reklam içeriklerini reklam olarak yayınlayarak çeşitli faydalar elde edilebilir.

instagram Reklamı Neden Önemlidir?

Instagram’da reklam vermek öncelikle büyük bir kitleye ulaşmak adına çok önemlidir. Çünkü, hem ülkemizde hem de dünyada Instagram kullanıcı sayısı oldukça yüksektir. Doğal olarak, çeşitli kriterlere göre listelenmiş bu kişilere ulaşmak, en optimum bütçe ile en fazla kişiye ulaşmak açısından oldukça kıymetlidir. Zira, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, yaşanılan yer, beğeniler gibi birçok kritere göre belirlenmiş bu kişilere ulaşarak reklamlarda hedefi 12’den vurmak mümkündür. Bu da, kullanılan bütçenin verimli bir şekilde kullanılması ve amaçlanan şeylerin daha kolay elde edilmesini sağlamaktadır.

instagram Reklamı Nasıl Verilir?

Instagram, Facebook ekosisteminin bir parçasıdır. Dolayısıyla Instagram’da reklam vermenin en ideal yolu Facebook reklam yöneticisini kullanmaktır. Fakat Instagram üzerinden de reklam verilebilmektedir. Fakat en doğru sonuçları almak için Facebook reklam yöneticisi kullanılması daha uygundur. Facebook reklam yöneticisi üzerinden Instagram’da reklam yayınlamak için, Instagram hesabının Facebook sayfasına bağlanması gerekir. Bu işlemi gerçekleştirdikten sonra Facebook reklam yöneticisi açılarak reklam oluşturma aşamalarına geçilebilir. Facebook’un sunduğu hazır reklam tiplerinden biri seçilerek detaylı reklam ayarları yapılır.

Hedef kitleyi belirlemek, bütçe belirlemek, reklam içeriğini belirlemek ve reklamı nasıl vereceğini seçmek aşamalarından sonra reklam onaya gönderilir. Facebook reklam kriterlerine uyan reklam içerikleri bir gün içerisinde onaylanarak yayına alınır. Instagram’da reklam vermenin bir diğer yolu Instagram’ın kendi reklam aracını kullanmaktır. İşletme hesabına çevrilen Instagram hesabında tanıtımlar sekmesi açılır. Buradan, istenilen içerik için reklam ayarlamaları yapılabilir. Paylaşılan içerik veya hikaye öne çıkarılan içerik olarak reklam verilebilir. Fakat, Instagram’ın reklam aracı Facebook kadar detaylı ayarlamalar yapmaya imkan tanımamaktadır.

Bu sebeple, Instagram reklam yönetimi için bu konuda uzman kişilerle çalışmak her zaman faydalıdır. Peki, Instagram reklam yönetimi için neden uzman kişilerle çalışılmalıdır? En başta, uzman kişilerin bütçeyi en efektif şekilde kullanacağını belirtmekte fayda vardır.

Bütçeyi daha uygun bir şekilde kullanmak, daha fazla kişiye erişmek anlamına geliyor. Haliyle harcanan tutarla daha fazla dönüş almak mümkün hale geliyor. Bunun haricinde, uzman kişilerin reklam yayınlaması, edindiği tecrübeler sayesinde daha başarılı içerikler kullanmasını beraberinde getirmektedir.

Yani, dikkat çekmeyen, reklam olarak kullanılamayacak içerikleri uzmanlar reklam görseli olarak kullanmayacaktır. Son olarak da reklam araçları ve raporlama konusunda da uzmanların tercih edilmesi daha doğru bir seçenek olacaktır. 

instagram Reklam Yönetimi Hizmeti

Instagram’da reklam vermek için uzman kişilerle çalışmanın öneminden bahsetmiştik. Fakat burada da dikkat edilmesi gereken hususlar bulunuyor. En başta, sosyal medya reklam yönetiminin bir kişinin yüklenemeyeceği kadar detaylı bir iş olduğunu belirtmekte fayda var. Yani Instagram reklam yönetiminin, reklam içeriğini hazırlamak, bunu kime nasıl göstereceğini belirlemek, gelen dönüşleri raporlamak gibi birçok detayı bulunuyor. Bunu bir kişinin yapması her zaman mümkün değildir. Bu sebeple, Instagram reklam yönetimi çalışmasında mutlaka reklam hizmeti veren dijital ajanslarla çalışılmalıdır.

Dijital ajanslar, bu konuda, farklı disiplinlerdeki çalışanları ile en etkili reklam hizmeti vereceklerdir. Çünkü, reklam içeriği hazırlamak başlı başına bir çalışma gerektirdiği gibi, reklam hedeflemeleri de aynı kişilerce gerçekleştirilebilecek bir iş değildir. Instagram reklam yönetimi hizmeti, reklam hizmeti veren dijital ajanslardan alındığında en etkili sonuçları verir. Bunun sebeplerini daha önceden saydık. Buna ek olarak, dijital ajansların sosyal medya yönetimi tecrübeleri de, bu çalışmalarda başarılı sonuçlar alınmasını sağlayan önemli kriterlerden birisidir. Bu sebeple mutlaka sosyal medya yönetim hizmeti veren dijital ajanslarla çalışılmalıdır.

instagram Reklam Yönetimi Hizmeti Ücreti

Instagram reklam yönetimi hizmeti genelde aylık veya komisyon bazlı olarak ücretlendirilir. Bu sebeple, bu çalışmanın standart bir ücreti bulunmamaktadır. Yapılan çalışmanın içeriği, ne kadar süre buna zaman harcandığı, bunun için kaç kişi çalıştırıldığı gibi birçok kriter yer alıyor. Bundan dolayı, Instagram reklam yönetiminin ücretinden ziyade yapılan işin kalitesine odaklanmak daha mantıklı bir seçim olur. Çalışmayı yapan ajansın tecrübesi, çalışanları, referansları burada önemli kriterlerdendir.

Biz, Digibus olarak, 2013 yılından beri birçok firma ve kuruma sosyal medya hizmetleri sunduk. Tecrübemiz ve bilgi birikimimiz ile sektörde önemli işler başardık. Farklı sektörlerden birçok müşterimize dijital iş geliştirme çalışmaları yaptık. Dolayısıyla, Instagram reklam yönetimi dahil birçok konuda çalışmalar gerçekleştirdik. Bu konuda, hem bir sosyal medya yönetimi hizmeti sunan hem de sosyal medya reklam yönetimi çalışması yapan ajans olarak bize sonuna kadar güvenebilirsiniz.

Grafik tasarımcı, sosyal medya uzmanı, reklam yönetimi uzmanı çalışanlarımızla en iyi hizmeti size sunmak için çalışıyoruz. Digibus hakkında detaylı bilgi almak ve bizimle iletişime geçmek için sitemizi ziyaret edebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir cevap yazın