İnternetin hayatımıza girişiyle birlikte birçok alanda değişiklikler oldu. Birçok sektör çağa ayak uydurmak zorunda kaldı, birçoğu da değişti. Günümüzde, pazarlama amaçlı çalışmalar daha çok internet üzerinden yürütülüyor. Bundan on sene önce basılı medyanın gücü vardı ama artık daha küçük paylara sahipler. İnternetin bu muazzam gücü, farklı sektörlerin doğmasına olanak tanıdı. Sosyal medya da bunlardan birisi.

Sosyal medya, 2010’lu yıllarda iyice güçlenen ve bugün birçok konuda rakipsiz bir iletişim aracıdır. Haliyle görünürlük faaliyetleri sosyal medyada daha fazla tercih ediliyor. Sosyal medyada görünürlük faaliyetlerini yürütmek de doğal olarak bu işte uzmanlaşmış kişilerce yapılması gerekiyor. Bu çalışmaları bir sosyal medya uzmanı ile gerçekleştirmek mümkün. Ama sosyal medya uzmanı tek başına yeterli olmayabilir. Bu durumda daha geniş profesyonel çizgiye sahip sosyal medya ajanslarıyla çalışmak gerekiyor.

Sosyal Medya Ajansı Nedir?

İnternetin geldiği noktada bugün, ağırlıklı olarak sosyal medya siteleriyle etkileşim halindeyiz. Video izlemek, fotoğraflara bakmak, haber okumak gibi birçok konu için sosyal medya sitelerini kullanmaktayız. Bu da, sosyal medyanın gün geçtikçe daha fazla kişiye ulaşmasını sağlıyor. Doğal olarak bu sitelerde bir kitle meydana geliyor. Sosyal medya sitelerinde bulunan bu kitleye görünürlük faaliyetleri uygulanması işi de haliyle bir uzmanlık gerektiriyor.

Bu kişilere doğru içerik sunmak, doğru vakitte, uygun bir metinle içerikler yayınlamak, reklam çalışmaları gerçekleştirmek gibi birçok konuda uzmanlık gereken bu görünürlük faaliyetleri bir sosyal medya uzmanıyla gerçekleştirilebilir. Fakat bir kişi her zaman tüm konularda yetenekli olmayabilir. Bu sebeple, bu faaliyetlerin her adımı için uzman kişilerden destek almak gerekebilir. İşte sosyal medya ajansı, bünyesindeki birden fazla uzmanla bu desteği sağlamaktadır. Bir sosyal medya ajansı, içerik uzmanı, reklam uzmanı, metin yazarı, grafik tasarımcı ve sosyal medya uzmanı gibi birçok farklı alanda çalışanı bulunan reklam ajansıdır diyebiliriz.


Sosyal Medya Ajansı Ne İş Yapar?

Sosyal ağlarda görünürlük faaliyetlerinin birçok yolu bulunmaktadır. İçerik paylaşımı bunlardan birisidir örneğin. Fakat çalışma bir diğerinin gücüne ihtiyaç duyar. Çok iyi içerik üretmek her zaman yetmez. Bunu bir de reklam vererek desteklemek gerekir. Hatta reklamın da yeterli olmadığı durumlarda sosyal medya ünlülerinden (influencer veya sosyal medya fenomeni de diyebilirsiniz) destek almak gerekir. Kolektif bir çalışma olan sosyal medya pazarlama çalışmaları için tercih edilecek sosyal medya ajansı, müşterilerine bu çalışmaları sunmaktadır. Sosyal medya stratejisi geliştirmek, içerik planlaması yapmak, içerik üretmek, içerikleri paylaşmak, reklam yönetimi yapmak, influencer pazarlaması gerçekleştirmek gibi birçok çalışma yapmaktadır. Haliyle sosyal medya ajansları, bu çalışmaları yapmak için birçok çalışana sahip olmalıdır. Sosyal medya ajansının yaptığı çalışmalara kısaca değinelim.

  • Sosyal Medya Stratejisi Geliştirmek: Bu çalışmada, müşterinin hangi platformlarda yer alması gerektiği, hangi dil ve üslupla takipçilerine hitap etmesi gerektiği gibi çalışmalar yapılır. Strateji geliştirmek çalışmanın en önemli aşamasıdır.
  • İçerik Geliştirmek: Sosyal medyada kral içeriktir. İçerik paylaşmak oldukça kolayken, doğru içeriği paylaşmak uzmanlık gerektirir. Sosyal medya ajansı içerik geliştirme, planlama ve paylaşımı konularında müşterilerine hizmet verir.
  • İçerik Üretimi: İçeriğin üretilmesi az önce de bahsettiğimiz gibi çok önemli bir konudur. Görsel, video veya metin içeriklerin ilgili ağlara uyumlu olması gerekir. Sosyal medya ajansı, uzmanlığı ve bilgi birikimiyle hangi sitede hangi içeriğin kullanılacağını bilir ve ona göre içerik üretir.
  • Reklam Yönetimi: Sosyal medyada sadece içerik üretip paylaşmak yeterli değildir. Bu içeriği hedef kitleye ulaştırmak gerekir. Bir sosyal medya ajansı, Facebook, Instagram, Youtube gibi sitelerde reklam vermek konusunda müşterilerine hizmet vermelidir.
  • Influencer Pazarlaması: Sosyal medyada bulunan ünlüler veya fenomenler, takipçi sayılarıyla doğal birer reklam aracıdırlar. Son zamanlarda yükselen influencer pazarlaması bu sebeple çok önemlidir. Ama bu konuda hangi fenomen ile çalışılacak, bu fenomenler doğru tercih mi gibi konularda da sosyal medya ajansı çalışmalar yapmaktadır.

Sosyal Medya Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilir?

Bir sosyal medya ajansı tercih ederken mutlaka referansları incelenmelidir. Daha önce çalıştığı müşterilerin sektör dağılımı, bu müşterilerin geri dönüşleri, çalışma süreleri vb. gibi kriterlere mutlaka dikkat edilmelidir. Çünkü, sadece belirli sektörlerde iş yapmış sosyal medya ajansı başka sektörlerle ilgili bilgi birikimi oluşturmamış olabilir.

Bu durumda, ilgili sektör dışındaki bir müşteriye yeterince fayda sağlamayabilir. Bunun haricinde, tüm sosyal medya sürecini yürütebilecek yetkinlikte olup olmadığına dikkat edilmelidir. Grafik tasarımcı, sosyal medya uzmanı, reklam yöneticisi, hatta video içerik üreticisi çalışan bulunup bulunmadığı incelenmelidir.

Bunların haricinde, geçmiş müşterilere yapılan işlere de dikkat edilmelidir. Çünkü yapılan işler, sunulacak hizmetin bir yansımasıdır diyebiliriz. Tüm bunlar, sosyal medya ajansı seçerken dikkat edilecek hususlardır.

Sosyal Medya Ajansı Ücreti

Sosyal medya çalışmasında net bir hizmet ücreti belirlenemez. Zira, çalışmanın içeriği müşteriden müşteriye göre değişmektedir. Bu sebeple ücretten ziyade sosyal medya ajansının yetkinliğine odaklanmak daha mühimdir. İstenilen çalışmanın işgücü yoğunluğu, kapsamı gibi birçok noktada ajansa yüklenecek zaman ve işgücü maliyeti ücreti belirleyen önemli kriterlerdir.

Bunları göz önünde bulundurarak, alınacak hizmetin getireceği faydayı da hesaplayarak bu konuda anlaşma yapılmalıdır. Sosyal medya ajansları, yaptığı çalışmaları genellikle aylık olarak ücretlendirir. Eğer reklam yönetimi de isteniyorsa buna reklam yönetimi komisyonu da eklenebilir. Bu noktalar göz önüne alınarak teklifler incelenmelidir.

Sosyal Medya Ajansı İhtiyacınız için Digibus

Sosyal medya çalışmaları için uzmanlardan destek almak ve tecrübeli kişilerle çalışmak çok önemlidir demiştik. Biz Digibus olarak, bu sektörde birçok firmaya sunduğumuz sosyal medya hizmetiyle uzun yıllardır çalışmalar yürütmekteyiz. Modadan teknolojiye kadar çok farklı alanlarda müşterilerimiz oldu.

2013 yılından beri hizmet verdiğimiz bu sektörde, yaptığımız çalışmalar ile dikkat çekiyoruz. Çok dilli sosyal medya hizmeti, içerik pazarlaması, uluslararası çalışmalar gibi bizi rakiplerimizden farklılaştıran noktalarda işler sunuyoruz. Uzman kadromuz, farklı ihtiyaçlara cevap veren çalışanlarımızla sunduğumuz sosyal medya hizmeti ile hedef kitlenize en iyi şekilde ulaşacaksınız.

Digibus olarak sunduğumuz sosyal medya hizmetleri hakkında bilgi almak ve referanslarımızı incelemek için sitemizi ziyaret edebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın