Ürün Pazarlaması için Kullanabileceğiniz 10 Farklı Yöntem

Uzun mesailer sonucunda üzerinde çalıştığınız ürünü sonunda canlıya geçirip yayınlamaya karar verdiniz. Bu durum her ürün geliştiricinin en heyecanlı anlarından biridir. Yazılım ve sunucu yönetimi tarafından çalıştığınız onlarca saatin sonunda emeklerinizin karşılığını almayı umut edersiniz.

Fakat ürün odaklı bir dijital pazarlama ve içerik yönetimi stratejiniz yoksa emeklerinizin karşılığını alamamış gibi hissedebilirsiniz. Bu durumda üzülmeyin, ürününüze güvenin ve ürünün pazarlaması için aşağıda hazırlamış olduğumuz başlıklar üzerinden çalışmaya başlayın.

1- Hedef Kitle Analizi

Ürününüzü kullanacak hedef kitleyi detaylı olarak araştırın. Geliştirdiğiniz ürünün sahip olduğu tüm özellikleri, faydaları ve çözdüğü problemleri listeleyin. Bu araştırma çerçevesinde aşağıdaki soruların cevaplarını verebilecek seviyeye gelin;

  • Geliştirdiğiniz ürün hedef kitlenin hangi sorununa çare buluyor?
  • Neden X ürünü değil de sizin ürününüzü tercih etsinler?
  • Hedef kitlenizin yaşam döngüsü nasıl ilerliyor?
  • Ürünün piyasaya çıkış fiyatı nedir?
  • Rakiplerinizden farklarınız nedir?
  • Hangi zorlukları çözüyorsunuz?

2- Geri Sayım Yapın

Üzerinde çalıştığınız ürünün ne zaman ulaşılabilir olduğuna dair geri sayımlar paylaşın. Örneğin son 10 gün, son 5 gün ve son 3-2-1 gün şeklinde. Sosyal medya üzerinden yapacağınız geri sayımlar kullanıcı adaylarının ilgisini çekip heyecanlarını yüksek tutacaktır.


3- Landing Page Oluşturun

Sadece tek bir ürün üzerinden çalışıyorsanız veya üzerinden çalıştığınız ürün dışında hali hazırda aktif başka ürünleriniz varsa bile mutlaka bilgi verici bir landing page tasarımı yapın. Landing page sayesinde ürün hakkında kısa bir bilgi verebilir, geri sayımı bu sayfada yapabilir ve meraklılar için haber vermek üzere e-posta hesabı toplayabilirsiniz.

4- Fayda Odaklı İletişim Kurun

Geliştirdiğiniz ürünün hedef kitlesine olan her faydasını dikkatlice liste haline getirin ve bu faydalar üzerinden içerik geliştirin. Örneğin; geliştirdiğiniz ürün müşteri adayları için %40 civarında bir zaman tasarrufu sağlıyorsa bu başlık ile ilgili sosyal medya içerikleri, blog içerikler, webinar ve podcast hazırlayın. Her bir faydanın detayına inin ve bu faydaları farklı içerik tiplerine dönüştürerek işleyin. Her bir faydayı aşağıdaki gibi işleyebilirsiniz;

Sosyal medya içerikleri
İnfografikler
Video çekimler
Blog Yazıları
Listeler
Slidershare sunumu

5- S.S.S Sayfası Oluşturun

Ürün ile ilgili müşteri adaylarından gelebilecek sık sorulan soruları önceden hazırlayarak ürün sayfasında bu sorulara yer verin. Benzer ürünlere ait Google ve diğer platformlar üzerinden sorulan soruları inceleyip bu sorular üzerinden de içerik hazırlayabilirsiniz.

6- Ürün Websitesi Kurun

Ürün duyurulmaya hazır olduğunda ürün için hazırladığınız landing page yerini ürün sayfasına veya websitesine bırakacaktır. Ürün websitesini hazırlarken ürününüzün hedef kitle için maksimum 3 faydasını sloganlaştırın ve banner veya h3 metinlerinizde bu sloganlara yer verin.

7- Toplu E-Posta Gönderin

Landing page kullandığınız zaman toplandığınız e-postaları kullanma vakti geldi. Ürün websitesi için içerik çalışması yaparken oluşturduğunuz slogan ve içeriklerini kullanarak meraklı kitlenize toplu e-posta gönderin.


8- Bilgi Bankası & Yardım İçerikleri Oluşturun

yardim.alanadi.com gibi bir subdomain üzerinde veya alanadi.com/yardim gibi bir alt klasör üzerinden ürünün kullanımı ile ilgili nasıl yapılır içeriklerini üretmeyi unutmayın. Bu içerikleri hazırlarken yazılı döküman, ekran görüntüsü ve kullanım videosu kullanmayı unutmayın.

9- Basın Bülteni ve Basın Kiti

Ürününüzü tanıtan bir basın bülteni hazırlayın ve basın bültenini sektörel haber sitelerine ve bloglara gönderin. Ayrıca ürün basın bülteni ve kullanılabilir logolarınızın yer aldığı bir basın kiti sayfası oluşturup websitesinde yayınlayın.

10- Satış Odaklı Sunum Çalışması

Geliştirdiğiniz ürünün satışı sadece websitesi değil e-mail veya birebir satış üzerinden de gerçekleşebilir. Bu sebepten dolayı ürün için içerik çalışırken oluşturduğunuz fayda odaklı içerik ve sloganlara yer vereceğiniz .pdf tanıtım katalogu veya broşürü oluşturabilirsiniz.

Yukarıda bahsettiğimiz 10 maddeyi organize ederken ve gerçekleştirirken izlemeyi ve yeri gelince tekrar etmeyi unutmayın. Hangi madde size daha çok fayda sğalıyorsa o madde üzerinden ısrarcı olmalı ve tekrar etmelisiniz.

Digibus olarak sunduğumuz ürün pazarlama hizmetleri hakkında bilgi almak ve referanslarımızı incelemek için sitemizi ziyaret edebilirsiniz.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir cevap yazın