Sosyal Medya Süreçleri (Gönder- Al – Raporla)
- Eylül 3, 2019
- Yayınlayan: Salih ÇAKTI
- Kategori: Sosyal Medya
Sosyal Medya’da Gönder Aşaması
Hedef Kitle & Marka Analizi
- Demografik yapısı
- Yaş
- Cinsiyet
- Evli mi, bekar mı?
- Hangi marka telefonu kullanıyor?
- Nerede yaşıyor?
- Nerede vakit geçiriyor?
- Nereden giyinir v.b.
Yukarıdaki gibi birçok soruya cevap verdiğiniz hedef kitle analizi sonrasında hedef kitlenizin yaşam döngüsünü öğrenmiş oluyoruz. Yani hedef kitlemiz sabah kaçta kalkıyor ve yatana kadar ne yapıyor sorusuna cevap verebiliyorsak eğer hedef kitle odaklı içerik fikri oluşturabiliriz. Konuyla ilgili daha detaylı bilgiyi buradaki blog yazımızdan öğrenebilirsiniz;
Lise çağlarında olan Ali, karşı sınıftan Ayşe’ye aşık olur ve bir türlü açılamaz. Ali bu durumdan dolayı Ayşe ile ilgili bilgi toplamaya karar verir;
- Ayşe nerelidir? Sivaslımıdır yoksa Selanik göçmeni midir?
- Ayşe hangi müzik tarzlarından hoşlanır? Bonjovi mi dinler, Tarkan mı dinler?
- Ayşe hangi sporları yapmaktan hoşlanır? Voleybol mu oynar, tenis mi sever?
Ali’nin bu bilgileri toplaması bir açık istihbarat yöntemidir. Yani Ali Ayşe’nin personasını farkında olmadan çıkartır ve yaşam döngüsünü öğrenmeye çalışır. Bir gün kantin sırasında Ayşe ile karşılaşan Ali Ayşe’ye dönerek şöyle bir cümle kurar.
Bu durum Ayşe ile ilgili kullanılabilecek ortak bir noktanın bulunması ve etkileşim oluşturma işlemidir. Bundan sonrası Ali’nin içerik yani muhabbet yeteneklerine göre ilerler. ?
İçerik Fikri & İçerik Üretmek
Telefon kullanırken gün içinde sağ baş parmağınızla aşağıya doğru kaç km yol yapıyorsunuz?
-
Blog yazısı
-
Podcast
-
Video
-
Canlı Yayın
-
Kampanyalar v.b.
Ayrıca Digibus tarafından oluşturulan sosyal medya takvimi de size ciddi manada kolaylık sağlayacaktır. Sosyal medya takvimini linkten indirebilirsiniz.
İçeriği Yayınlamak
Gönder aşamasının son adımı olan içeriği yayınlamak aşamasında üretmiş olduğunuz içeriği ilgili sosyal medya kanallarında yayınlayabilirsiniz.
Sosyal Medya’da Alma Aşaması
Sosyal medya’da alma yani moderasyon aşaması iyi planlandığı taktirde kolay olan bir süreçtir. Herhangi bir çağrı merkezini arayıp bir çağrı merkezi görevlisi ile görüşme yaptığınızda sizin sorabileceğiniz sorular ve çağrı merkezi görevlisinin size vereceği cevaplar önceden bellidir. Moderasyon aşamasında sunduğunuz hizmet veya ürün ile ilgili size gelebilecek soruları ve vereceğiniz cevapları bir excel tablosunda belirleyip gelen sorulara bu cevapları verebilirsiniz.
Satış odaklı moderasyonda bu iletişimin biraz daha özelleştirilmesi gerekmektedir. Örneğin 44 beden siyah bir gömleğin sitede olmadığını gören ve yine de var mı acaba diye soru soran bir müşterinize vereceğiniz cevap o ürün olmasa bile yine de satış yapmanızı sağlayabiliriz.
Sosyal Medya’da Raporlama Aşaması
Raporlama aşaması sosyal medya sürecinin en kolay ama en fazla analiz gerektiren aşamalarından biridir. Bu aşamada yapılmaması gereken tek hata rapor ekranlarının kopyala yapıştır yapıp müşteriyle paylaşmamaktır.
Raporda gözüken her saatin ve her pikin bir anlamı vardır ve raporu iyice okuyup analiz etmek gerekmektedir.
Konuyla alakalı hazırladığımız podcasti dinleyebilirsiniz.