E-Ticaret Sektörü Corona (COVID-19) İle Nasıl Mücadele Etmeli

Corona virüsü sebebiyle e-ticaret sektörü sektör bazlı olarak hem kazanıyor hemde kaybediyor. Online ödeme alan seyahat acentaları, oteller, etkinlik şirketleri ve lüks ürünler satan e-ticaret şirketlerinde satışlar düşerken diğer sektörlerde satışlar ciddi manada artmış durumda.

Eve kapanan insanlar doğal olarak bakkala gitmek yerine mobil ödeme ile getir, Banabi ve İsteGelsin gibi mobil uygulamarı tercih etmeye başladı. Bu durumda gıda sektörüne olumlu yansımış durumda. Çocuklu ailelerde özellikle oyuncak, kart oyunları v.b siparişler artıyor. 

Gamer olan kitlede online alışverişine oyun satın alarak devam ediyor. Kitap ve video oyun satışlarında da artış bekleniyor.

Evden çalışma modeline geçen binlerce şirket webinar yazılımları, SaaS uygulamaları gibi üretkenlik ve verimlilik sağlayan yazılımları online olarak satın almaya başladı. 

1- İşinizi Uzaktan Yönetin

E-Ticaret şirketleri bu süreci en az zararla atlatmak için ilk önce uzaktan verimli bir şekilde çalışmalı ve dijitale tamamen entegre olmalılar. Bir önceki yazımızda bu konuyla ilgili 10 madde yayınlamıştık. Aşağıdan tıklayıp bu yazıyı okuyabilirsiniz

Corona’da İş Verimliliğini Arttırmanın 10 Yöntemi

2- Nasıl Savaştığınızı Gösterin ve Güven Verin

Corona sürecinde hem ekip hemde kargo süreçlerinde aldığınız önemli kararları müşterilerinizle paylaşabilirsiniz. Bu hassas dönemde ekibine sahip çıkan her e-ticaret girişimi müşterileri için daha değerlidir. Bu konuya örnek olarak Getir kurucusu Sn. Nazım Salur’un sürece entegre olduklarını gösteren pratik çözümü örnek olarak verilebilir.

Corona döneminde yönettiğiniz bu zor süreci web sayfanızda ve sosyal medya kanallarınızda müşterilerinize duyurun. E-ticaret süreci lojistik ve depo haricinde evden yönetilebilir bir süreç. Hatta çağrı merkezi bile bir şekilde evden yönetilebilir. Fakat Lojistik ve depo sürecinde aldığınız kararlar müşterilerinizi ve müşteri adaylarınızı olumlu yönde etkileyecektir. Bu kararlar ürünlere dokunan ve ürünlerin sevki sırasında ekibin kullandığı dezenfektanlar, deponun dezenfekte edilmesi gibi konular olabilir.

3- Şirket Doktorunuzdan Yardım Alın

Şirket doktoru bulundurma zorunluluğunda olan e-ticaret şirketleri şirket doktorunun yardımıyla aldığı kararları müşterileriyle paylaşabilir ve uygulayabilirler. Şirket doktorunuz yoksa eğer bu konuda danışman olarak bir doktor veya konuya hakim bir sağlıkçı ile çalışabilir ve bu süreci yönettiğinizi ifade edebilirsiniz. 

Bu şekilde hem dağıtım hemde şirket içinde aldığınız önlemleri müşterilerinize lanse edebilir ve onlarında sizden rahatlıkla ürün sipariş vermelerini sağlayabilirsiniz.

4- Yeni İçeriklerle Müşterilerinizle İletişimde Kalın

Müşteri kitlenize gerek toplu mail veya dijital varlıklarınız vasıtasıyla iletişimde kalarak bilgiler verebilirsiniz. Bu zor süreçte müşterilerinizin kendilerini daha iyi hissetmelerini sağlayacak olan fikirler üretip bunları dijitalde video, gif, blog yazısı ve görsel gibi içeriklere dönüştürebilirsiniz.

Unutmayın sizlerin yaşadığı stresi ve sıkıntıyı hedef kitlenizde yaşıyor. Sektörünüzden çok farklı olmamak şartıyla hedef kitlenizin kendini daha iyi şekilde hissetmesini sağlayacak içerikler üretebilirsiniz.

Örneğin sağlık ürünleri satan bir e-ticaret şirketi bu ürünlerin daha etkili nasıl kullanılacağını anlatırken, kıyafet satan bir e-ticaret şirketi de kıyafetlerin Corona döneminde nasıl ve kaç derecede yıkanması gerektiğinden bahsedebilir.

5- Ürünlerinizi Farkılaştırın

Corona döneminde evde geçirilen zaman çok olacağından ve aileler birlikte daha fazla vakit geçireceğinden dolayı e-ticaret üzerinden sattığınız ürünlerde farklılaşmaya gidebilirsiniz.

Oyuncak satıyorsanız eğer matematik seti, bilişim seti gibi grup ürünler geliştirebilirsiniz. Her sektörün bu sürece entegre olacak mutlaka bir ürün grubunun olduğunu düşünüyorum. Sağlık sektörü aile sağlık seti şeklinde bir paket oluştururken farklı sektörler dezenfektan hediyeli veya ücretsiz kargo kampanyaları oluşturabilirler.

Bu dönemi en kısa sürede atlatmanız ümidiyle, kendinize çok iyi bakın.



Yazar: Salih ÇAKTI
Digibus kurucusu ve ajans başkanı.

Bir cevap yazın