Sürdürülebilir İçerik Nasıl Üretilir ve İçerik Sürekliliği Nasıl Sağlanır?

İçerik üretirken sürekliliği sağlamak birçok marka ve işletme için sorun teşkil ediyor. Doğru ve kaliteli içeriğin para ile eş değer olduğunu “Dijital Çağın Yeni Para Birimi: İçerik” başlıklı yazımızda dile getirmiştik. “Sosyal Medya İçerik Üretimi Nedir, Bu Konuda Nelere Dikkat Edilir?” başlıklı yazımızda da sosyal medya için içerik üretirken nelere dikkat edileceğinden bahsetmiştik.

Öncelikten içerik oluşmadan evvel o içeriğe dair bir fikir geliştirmek gerekiyor. “Sosyal Medya Süreçleri (Gönder- Al – Raporla)” başlıklı yazımızda bu konuya dair detaylı bir yazı yazmıştık. Tüm bu yazılar okunduysa eğer bu blog yazısının daha anlaşılır olacağından eminim. 🙂

İyi fikir bulmak her zaman zordur. Markanızı veya işletmenizi sosyal medya üzerinden ifade edecek iyi bir fikir bulabilmek için zihnen bir süreçten geçmeniz gerekir. Hedef kitleyi, hedef kitlenin ürün veya hizmetlerinize olan ihtiyacı ve bu ihtiyacı anlatacak tetikleyiciyi bulmak bir süreç işidir.

Bulduğumuz iyi bir fikri hemen bir görsel, blog yazısı veya bir video ile hedef kitleye sunmak müthiş bir içerik oluşturmanızı sağlar. Peki sonrası? Uzun süreçlerden geçtikten bulduğunuz o fikri daha sonra kullanabilecek misiniz? Yeni bir içerik fikri bulmak ne kadar daha süre alacak? Bahsettiğimiz ürün görseli üzerine fiyat yapıştırıp paylaştığımız klasik içerikler değil tabii veya bir slogan ile ürün veya hizmetleri anlattığımız o tür içeriklerden de değil. Bu blog yazımızın amacı blog başlığında yazdığı gibi sürdürülebilir içerik üretmek ve içerik sürekliliğini sağlamak.

İyi bir içerik fikrinin sosyal medya üzerinde ki kullanım süresinin 24 saatte kaybolacak bir instagram hikayesinden ve 60 saniye içerisinde dikeyde akan ve unutulan tüm içerik türlerinden daha değerli olduğuna inanıyorum.

Peki içerikte sürdürülebilirliği nasıl sağlayacağız?

Bu konuya bir örnek üzerinden bakmak daha anlaşılır olacaktır.,
 

Örneğin hedef kitlemiz araştıran ve sorgulayan kişilerden oluşuyor ve onların iknası işinizin başarısı için çok önemli. Bu noktada hedef kitleniz ikna edecek içerik fikirleri üzerine yoğunlaştınız. Hizmet verdiğiniz konu hakkındaki uzmanlığınızı bu uzmanlığınızdan faydalanan müşterilerle birlikte göstermenin hedef kitleyi ikna açısından iyi bir fikir olduğunu düşündünüz. Amaç belli ve fikir oluştur. Bu noktada geriye sadece fikrinizi ifade edecek ve hedef kitleye ulaşacak bir format belirlemek kalıyor. Format olarak da webinar üzerinden gitmeye karar verdiniz. Tekrar başa alırsak şöyle bir şey ortaya çıkıyor;

Amaç: Hedef Kitlenin İknası
Fikir: Uzmanlığınızı uzmanlığınızdan yararlanan kişilerle birlikte göstermek.
Format: Webinar

Bu yazımızda webinar süreçleriyle ilgili olarak, nasıl yapılır gibi bir detaya girmeyeceğim. Hedef kitlemizi ikna etmek için başarılı bir webinar gerçekleştirdik ve webinarımız bitti fakat bulduğumuz fikir güzel bir fikirdi. Peki her şey bitti mi? Yeniden başka fikirler bulmak üzere hareket etmemiz gerekiyor fakat 60 dakikalık bir webinar fikrimizden daha mı önemliydi? Elbette değildi, çünkü biz sadece fikrimizi aktaracak bir format kullandık.

Sürdürülebilir Sosyal Medya İçerik Şablonu

Şimdi gerçekleştirdiğimiz webinar üzerinden başka ne tür içerikler çıkartabiliriz ona göz atalım. Aşağıdaki örnek sürdürülebilir sosyal medya içeriği üretme şablonunu inceleyebilirsiniz.

 

1. Kazanım: Podcast

İlk olarak bir adet webinar gerçekleştirdik. Bu webinarımızdan video dışında ses dosyası da elde etmiş oluyoruz. O zaman ilk olarak gerçekleştirdiğimiz webinardan sonra elde ettiğimiz ilk içerik ses dosyası oluyor. Ses dosyasını Geçen senelerde Spotify tarafından satın alınan Anchor sayesinde Spotify’a dakikalar içinde gönderebilirsiniz. Ayrıca Google Podcast ve Apple Podcast hesaplarınızı açıp oralara da hızlıca aktarım yapabilirsiniz.  Ek olarak SoundCloud üzerinden yükleme yapmanızı da öneririm.

2. Kazanım: Video

Webinarın canlı yayın kaydını video içerik yükleyebileceğiniz LinkedIn, Youtube, Facebook, Instagram v.b. tüm platformlara yükleyebilirsiniz. Video açıklamalarınızın SEO uyumlu olarak yazılması daha çok kişiye ulaşmanızı sağlayacaktır. Ayrıca CTA kullanmak ek fayda sağlar. Yayının tamamı dışında yayında cevap verdiğiniz belirli başlıkları soru cevap video serisi haline dönüştürebilir ve ekstra içerik sağlayabilirsiniz.

3. Kazanım: Blog Yazısı

Webinarın ana amacı hedef kitlenizi ikna etmekti. Webinar bitti ama webinar boyunca konuşulan o güzel kelimeleri yazıya dökerek webinar özeti olarak blogunuzda yayınlayabilirsiniz. Websitenizin organik ziyaretçi sayısının arttırılmasına yönelik güzel bir hamle olacaktır.

4. Kazanım: Görsel İçerikler

Blogunuzda webinarın özetine yer verdikten sonra çıkan belirli başlıkları Instagram ve Facebook üzerinde albüm, Linkedin üzerinden .pdf slayt dosyası olarak paylaşabilirsiniz. Bu sayede sunmuş olduğunuz hizmetlerin görünürlüğü artacaktır.

Görmüş olduğunuz gibi tek  bir webinarı kullanarak 4 farklı içerik ürettik ve bu sayede fikrin sürekliliğini sağlamış olduk. Bu süreci tüm iyi fikirlerinizde kullanabilirsiniz. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere.



Yazar: Salih ÇAKTI
Selçuk Üniversitesi mezunu olan Salih Çaktı internet sektöründe girişimci olarak hayatına devam etmektedir. Digi.kitchen'in kurucusudur. Hem online hem de offline pazarda faaliyet gösteren Digi.Kitchen, ilk olarak Digibus ile daha sonra sırasıyla Blogger Akademi, Widgate ve Contjet projeleri olmak üzere beş girişimiyle faaliyet göstermektedir

Bir yanıt yazın