Online Kriz Yönetimi

Kriz yönetimi başlı başına bir uzmanlık alanıdır. Bir çalışmada veya bir kurumda olabilecek tüm olumsuz durumlar için senaryolar hazırlamak ve bu senaryolara göre atılacak adımları belirlemek kriz yönetiminin kapsamıdır. Bunun sosyal medya yönetimi boyutunda ise online kriz yönetimi bulunmaktadır. Online kriz yönetimi, sosyal medya platformlarında oluşabilecek krizi modere etmek ve en az hasarla kişi veya kurumu bu kriz ortamından çıkarmak olarak tanımlanabilir. Günümüzde, özellikle büyük firmaların sıklıkla yaşadığı online kriz durumları, önlem alınmadığı takdirde markaya büyük zararlar verebilmektedir.

Online Kriz yönetimi, markanın veya kişinin olası bir kriz anında sosyal medya platformlarında nasıl davranış göstereceğinin bir yol haritasıdır. Bu yol haritasına göre belirlenen durumlar kriz anında değerlendirilir ve krizin çok büyümemesi veya sona ermesini sağlar. Bunu sağlamak da tecrübe gerektiren bir durumdur.

Digibus olarak müşterilerimize sunduğumuz sosyal medya yönetiminde online kriz yönetimi hizmeti de vermekteyiz. Bunun için, marka veya kişi ile yapılan toplantılar neticesinde olası tüm kriz durumları masaya yatırılır ve her bir olası kriz için çözümler kriz başlamadan önce tespit edilir. Bu sayede, belirlenen durumlardan kaynaklı yaşanacak krizlere anında müdahale edilir ve krizin büyümesinin önü kesilir veya kriz tamamen ortadan kaldırılır. Farklı bir kriz durumunda ise alınabilecek önlemler, tecrübelerimiz sayesinde en hızlı şekilde belirlenir ve krize müdahale edilir.

Sık Sorulan Sorular

Online Kriz Yönetimi Nedir?

Dijital mecralarda marka veya kişinin yaşayacağı ve neticesinde online veya gerçek itibara büyük zararlar verecek kriz durumları hakkında önceden tedbir almaktır ve bu tedbirleri uygulamaktır.

Online Kriz Yönetimi Hizmetine Neler Dahildir?

Oluşabilecek krizlerin belirlenmesi, bunların çözümü için atılacak adımların tespiti, olası kriz durumlardan farklı bir krizin yaşanması durumunda krize müdahale edilmesi tüm çalışmanın dahilindedir.

Online Kriz Yönetiminde Ne Gibi Tedbirler Uygulanır?

Krizin büyüklüğü ve içeriğine göre basit tedbirlerden büyük tedbirlere kadar tüm tedbirler krize uygulanır. Bir açıklama, zararın karşılanması veya yalanlama durumları bu tedbirlerden bazılarıdır. Bazı anlarda ise krize hiç müdahale edilmemesi gerekebilir. Bunu da tecrübelerimiz neticesinde karar vererek belirleyebilmekteyiz.

Size nasıl yardımcı olabiliriz?

Satış, müşteri talepleri ve iş ortaklığı hakkında bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.

I’ve been extremely pleased with the e-commerce and social media services provided by Digibus. Their team is professional, knowledgeable, and truly understands the needs of my organization. They’ve helped us enhance our online presence, streamline our e-commerce operations, and significantly increase student engagement on social media. Their insights and strategies have been invaluable, and I highly recommend Digibus to anyone looking to grow their online presence.

İnayet Fatma
Executive Director, Deen Art Foundation

sizi arayalım

formu doldurun sizi hemen arayalım.